معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اذعان کرد توافق تابستان گذشته تنها درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

بن رودز: ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است/دشواری‌های تهران برای دست‌یابی به اموال بلوکه‌شدهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از «پی‌جِی میدیا،» «بنجامین رودز،» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور ارتباطات استراتژیک، با تکرار ادعاهای بی‌اساس و همیشگی مقامات این کشور درخصوص کشورمان، اظهار داشت: کاخ‌سفید با آگاهی از این موضوع که ایران حتی پس از حصول توافق هسته‌ای همچنان به حمایت از تروریسم، توسعه موشک‌های بالستیک، اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه خاورمیانه و نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد، پای میز مذاکرات هسته‌ای نشست. رودز که در «نشست سالانه انجمن کنترل تسلیحات» این اظهارات را بیان می‌کرد، همچنین تأکید کرد توافق حاصل شده در تابستان گذشته تنها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران متمرکز است.   
 
وی در ادامه سخنان خود افزود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوایل سال جاری میلادی، تأیید کرد ایران به تمامی تعهداتش در قبال مفاد برنامه اقدام مشترک جامع (برجام) – پیش‌شرط لغو تحریم‌ها و آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌ این کشور-  پایبند بوده است. رودز همپنین تصریح کرد ایران برای دست‌یابی به این اموال با مشکلات و دشواری‌های فراوانی مواجه است.  

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا سپس با طرح ادعاهان نخ‌نمای مقامات آمریکایی علیه کشورمان افزود: بگذارید صادقانه بگویم امضای توافق هسته‌ای با کشوری مانند ایران از ضروریت بالاتری برخوردار است؛ زیرا ما نمی‌خواهیم کشوری که بدنبال برنامه موشک‌های بالستیک و بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه است به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. گاهی گفته می‌شود توافق هسته‌ای باعث تغییر رفتار‌ ایران در دیگر زمینه‌ها نشده است. بارها و بارها گفته‌ایم که توافق بدست‌آمده تنها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران متمرکز است؛ برای مقابله با دیگر اقدامات ایران ابزار و راهکارهای متفاوتی در اختیار داریم.  

رودز در برابر این پرسش که «چرا "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه پیشنهادی سناتورهای دموکرات را برای افزایش تحریم‌های اقتصادی ایران، وتو خواهد کرد؟»، پاسخ مستقیم و صریحی ارائه نداد. وی اظهار داشت در حال حاضر تحریم‌هایی درخصوص برنامه‌های موشکی ایران وجود دارد و دولت ممکن است در آینده این تحریم‌ها را افزایش دهد.    

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در پایان ادعا کرد: اگر ایران به نقض قوانین بین‌المللی از قبیل انجام آزمایش‌های موشک‌های بالستیک و یا حمایت از تروریسم ادامه دهد، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال خواهیم کرد. با این وجود، وی افزود مسئله این است که این تحریم‌ها تعهدات ما را در قبال برنامه جامع اقدام مشترک نقض خواهند کرد یا خیر.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار