معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از صدور مجوّز راه اندازی 15 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در نواحی و مناطق استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه توجیهی مسئولان علمی و اجرایی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در  سالن جلسات معاونت سوادآموزی استان خوزستان برگزار شد.

در این جلسه که به منظور توجیه عوامل اجرایی شهرستان­ ها در مورد ایجاد و راه­ اندازی 15 مرکز یادگیری محلی تشکیل شده بود؛ شرکت کنندگان با رویکردها، اهداف، انواع مرکز یادگیری محلی، شیوه امکان سنجی، بسترسازی و تبلیغات و فرآیند تصویب و اخذ مجوز این مراکز آشنا شدند.

در ابتدای جلسه معاون سوادآموزی استان ضمن بیان تاریخچه تشکیل مراکز یادگیری در دنیا و همچنین تجربه سنوات قبل در کشور ایران، به بیان ضرورت تشکیل مراکز، رویکردها و دستاوردهای مورد نظر در مراکز پرداخت.

موسی شیخی تشکیل مراکز یادگیری محلی را یکی از خواسته­ های شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی عنوان کرد و گفت: شهرستان­ها بایدبه منظر تنویر افکار عمومی با بهره­ گیری از تمام ظرفیت­ها، امکانات و ابزارهای تبلیغاتی و رسانه­ ای برای تحقق این مهم گام­ های لازم را بردارند.

وی در ادامه توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افراد بی­سواد و کم­ سواد، کمک به برنامه­ های توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ،ایجاد فرصت­های برابر یادگیری برای بازماندگان از آموزش رسمی ،کاربردی کردن آموزش­ ها و مناسب سازی آنها با نیازهای واقعی مخاطبان و تقویت انگیزه سوادآموزان پایه و شتاب بخشی فرایند سوادآموزی را از مهم­ترین اهداف تشکیل مراکز یادگیری محلی برشمرد.

گفتنی است در این جلسه توسط جمالپور رئیس اداره سوادآموزی و  زلکی­ نژاد کارشناس دوره سوادآموزی این اداره کل ، راهنمای عمل ایجاد و اداره مراکز یادگیری محلی، مورد بازخوانی و توضیح قرار گرفت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.