23 گروه ثابت و سیار در دو شیفت صبح و عصر برعرضه فرآورده‌های خام دامی استان بوشهر درماه مبارک رمضان نظارت می کنند.

تشدید نظارت برعرضه فرآورده‌های خام دامی درماه رمضانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از فعال بودن 23 گروه ثابت و سیار شامل 38 نفر دامپزشک و کارشناس نظارت بهداشتی برعرضه فرآورده‌های خام دامی درماه رمضان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان فعالیت‌ گروه‌های نظارت بهداشتی این اداره کل در دو شیف کاری صبح و عصر دنبال می شود.

محمدرضا عباسی افزود: با توجه به نقش سلامت فرآورده‌های خام دامی در سلامت و بهداشت عمومی جامعه، گروه‌های ویژه نظارتی این اداره کل همزمان با فصل گرما، عملیات بازدید از همه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های گوشتی شامل مراکز بسته‌بندی گوشت و آلایش دامی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، تمام اماکن عرضه گوشت سفید و قرمز در سطح استان را شدت بخشیده است.

وی از همه شهروندان خواست با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام از قبیل تب مالت (بروسلوز)، کیست هیداتید، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو CCHF و سایرموارد دیگر در اثر مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمطمئن و کشتار غیرمجاز دام نکات بهداشتی را رعایت کنند و فرآورده‌های لبنی مورد نیاز را از مراکز مجاز تهیه کرده و به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند.

عباسی تاکید کرد: کشتار غیرمجاز دام، بویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل، جگر و سنگدان به صورت فله‌ای ممنوع است و باید مرغ و آلایش آن به صورت بسته‌ بندی و مشخصات کامل عرضه شود و هنگام خرید ماهی تازه دقت شود که عرضه آن در کنار پودر یخ انجام شود.

وی یادآور شد: در این ارتباط برای اجرای بهتر نظارت‌ها، از هم استانی ‌ها درخواست می‌ شود در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در شهر بوشهر با شماره تلفن‌های 33327404 و 1512 (مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) و در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفان صورت گیرد.

عباسی تصریح کرد: سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر نیز به شماره 30002849 آماده دریافت پیام‌های مردمی در زمینه‌های یاد شده است.

انتهای پیام /ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.