رتبه برتر اجرای برنامه قلب سالم شهری به دیری ها رسید.

دیر دارنده رتبه برتر اجرای برنامه قلب سالم شهری
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان این‌که تمام افراد 30 سال و بالاتر ساکن در مناطق شهری به‌عنوان گروه هدف این طرح هستند،گفت: در سال اول اجرای این طرح باید 20 درصد از این جمعیت تحت پوشش قرار گیرد که با تلاش مجموعه همکاران، شهرستان دیر رتبه نخست اجرای برنامه قلب سالم شهری را در سطح استان بوشهر به دست آورد.

عادل مقدس بابیان این‌که تاکنون در برنامه قلب سالم شهری هزار و 535 نفر معاینه شده‌اند، افزود: 62درصد شهروندان دیری مراجعه کننده به کلینیک قلب سالم دارای تغذیه نامناسب، 37درصد چربی خون بالا، 60 درصد دارای اضافه وزن با چاق، 66درصد چاقی شکمی، 58درصد عدم فعالیت مناسب بدنی و 25درصد دخانیات مصرف می‌کنند.

وی با دعوت از شهروندان مناطق شهری برای مراجعه به کلینیک قلب سالم گفت: افراد 30 سال و بالاتر با مراجعه به کلینیک قلب سالم پرسشنامه ای در خصوص وضعیت استعمال دخانیات، تغذیه، فعالیت بدنی و سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در خود و با بستگان درجه اول تکمیل می کنند و پس از انجام آزمایش‌های لازم برای افراد کارت سلامت قلب صادر می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر همچنین گفت: تمامی خدمات ارائه‌شده در کلینیک قلب سالم رایگان است. دیر با 52 هزار نفر جمعیت در 200کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.