صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با همتای ترکیه ای خود گفت که گروه طالبان پس از شكست در حملات بهاری، به گروگان گيری و کشتار وحشيانه روی آورده‎اند.

طالبان پس از شکست اقدام به گروگان گیری و کشتار وحشیانه کرده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با همتای ترکیه ای خود در «آنکارا» گفته است که گروه طالبان پس از شكست در حملات بهاری و كشته شدن سرکرده‎شان، اقدام به گروگان گيری و كشتار وحشيانه غيرنظاميان کرده اند.

ربانی افزوده است گروه طالبان حتی در ماه مبارك رمضان در شاهراه ها به گروگان گیری رو آورده اند.

همچنین وزیرخارجه افغانستان در دیدار با «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، مراتب تسلیت و همدردی خود و مردم افغانستان در رابطه با حمله تروریستی اخير در استانبول را به وزير امورخارجه تركيه ابراز داشته اظهار داشت.

براساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه، ربانی گفت: افغانستان به حیث یک کشور قربانی تروریسم، در صف اول مبارزه با اين پديده قرار داشته و مبارزه مشترك با آن را يك ضرورت جدی مي داند.

 همچنین وزیر امور خارجه در رابطه با خبر های مطرح شده در رسانه مبنی براینکه ترکیه و ایران به دنبال ثبت "مثنوی معنوی" مولانا جلال الدین محمد بلخی به عنوان میراث فرهنگی هر دو کشور در یونسکو مي باشند، خواستار معلومات شد.

با این حال وزير امورخارجه ترکیه از اين موضوع اظهار بی اطلاعی نموده و به مسئولین بخش دستور داد تا موضوع را پيگيری كرده و پیشنهاد و ملاحظه افغانستان به عنوان زادگاه مولانا جلال الدين محمد بلخی را در اين زمینه در نظر بگیرند.

وزير امورخارجه تركيه، همکاری های منطقه ای را به خاطر حل مشکل تروريسم مهم خوانده و اظهار داشت كه قرار است که در آینده نزدیک، جهت گفتگوهای بیشتر به كابل سفر نماید و ترکیه همیشه در كنار افغانستان خواهد ماند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ربانی ، ترکیه ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.