امام جمعه رشت به اظهارات حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درخصوص بدحجابی وبی حجابی زنان گیلانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛آیت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان گفت: سال گذشته ۶۴ میلیون نفر مسافر وارد گیلان و از آن خارج شدند و از این تعداد ۳۸ میلیون نفر نیز در استان ماندگار شدند.

وی با اشاره به اینکه مسافران دارای فرهنگ‌های مختلفی هستند، یادآور شد:برخی مسلمان اسمی هستند و برخی مسلمان رسمی و در بین آنها افرادی که بی‌تکلیف نسبت به رعایت موازین اسلامی باشد وجود دارد و فکر می کنند که وقتی کنار دریا و جنگل آمده اند باید هرکاری کنند و چه بسا رفتار نامناسبی از آنها دیده شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان  متذکر شد: به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان تأکید می‌کنم نهاد امر به معروف مراقب باشند و اجازه ندهند برخی افراد چهره ولایی گیلان را خراب کنند.


آیت الله قربانی  گفت : آنهایی که فلان آقای روحانی فرموده با آن وضع دیده شده اند مردم گیلان نیستند.


وی تصریح کرد: در آفتاب سوزان و زیر باران مردان و زنان گیلانی در شالیزارها و باغ‌های چای تا زانو در گل مشغول کار و تلاش هستند.


امام جمعه رشت گفت: مردان و زنان گیلانی همین نمازخوان هایی هستند که در نماز جمعه حضور دارند و تربیت‌کنندگان مدافعان حرم و شهدای انقلاب هستند که  گیلان ۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده‌ است.


آیت الله قربانی در ادامه یادآور شد: آقایانی که حرف می زنند و دنبال بازار گرمی هستند و می گویند از لحاظ تقوا و ایمان مردم گیلان عریان شده اند به جای اینگونه سخنان پارتی های تهران و کرج و تبریز و شیراز و بی بند و باری های جاهای دیگررا ببییند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که آن آقا گفته مردم گیلان نیستند, مسافران با فرهنگ های مختلف به استان ما آمده اند و بنده توصیه می کنم که امر به معروف و ناجا جلوی هنجارشکنی آنان را بگیرند.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: گیلان ، واکنش ، امام جمعه ، رشت ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.