نخستین پایگاه غربالگری ناهنجاری در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش استان گفت : نخستین و مجهزترین پایگاه غربالگری ناهنجاری‌های اصلاحی و راست‌قامتی برای دانش آموزان استان راه‌اندازی می شود.

بهرام سلیمانیان بابیان اینکه این پایگاه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید راه‌اندازی می‌شود افزود : مجوز این پایگاه از استانداری دریافت و اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی این پایگاه در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت : تاکنون در استان برای مشکلات راست قامتی، پایگاه و تجهیزات غربالگری وجود نداشته و این پایگاه برای شناسایی و پیگیری ناهنجاری‌های قامتی دانش آموزان راه‌اندازی می‌شود.

سلیمانیان خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان امسال نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل توجه ویژه دولت تدبیر و امید و طرح تحول سلامت و با ورود مقام معظم رهبری به بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر و تسلط دانش آموزان بر خود مراقبتی، این نمایشگاه می‌تواند یک عامل بازدارنده در دانش آموزان از مصرف مواد مخدر باشدگفت : برای برپایی این نمایشگاه اعتباری افزون بر ۲۰ میلیون تومان از طرف شورای مبارزه با مواد مخدر استان لحاظ شده است.

سلیمانیان افزود : همچنین پایگاه سنجش سلامت برای سنجش شنوایی، بینایی و رشد جسمی دانش آموزان و آگاه کردن خانواده‌ها و بررسی مشکلات دانش آموزان تا پایان امسال دایر می‌شود.

این پایگاه با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش پرورش و وزارت خانه آموزش پرورش کشور اجرا می‌شود که اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی آن نیاز است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.