وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در عملیات نیروهای امنیتی، ۱۵ طالب به شمول قاری احمد، یکی از قوماندان‌های آنها کشته شدند.

۱۵ طالب در ولایت بغلان کشته شدند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در بیانیه‌ای که این وزارت منتشر کرده، نگاشته است: «در جریان انکشاف عملیات نوید (۱)، منسوبین قول اردوی ۲۰۹ شاهین با مساعی مشترک کندک پنجم کماندوی (ذوالفقار) و سایر نیروهای امنیتی، از استقامت باغ شمال به سوی سرخ‌کوتل دندغوری ولایت بغلان پیش‌روی نموده که در نتیجه، به تعداد ۱۵ مخالف مسلح دولت به شمول قاری احمد یک تن از سرگروپان آنها کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.»

این عملیات طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است.

وزارت دفاع می‌گوید که در این عملیات، مقدار مهمات و سلاح و ۲ عراده موتورسایکل به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

به تاریخ ۱۹ ثور ۱۳۹۵ خورشیدی گروه طالبان منطقه سرخ کوتل ولایت بغلان را تصرف کرده بودند. در این منطقه، پوسته امنیتی  پولیس محلی یک قوماندان به اسم مبارز، تحت محاصره طالبان قرار داشت.

از چندی به این سوی در ولسوالی بغلان مرکزی و سرخ کوتل، جنگ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان جریان دارد.

وزارت دفاع کشور در ادامه بیانیه‌‌اش می‌افزاید که در یک عملیات جداگانه دیگر در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، قریه‌های طوی‌مست، یرکلیک، بورغن و زیارتگاه از وجود مخالفین مسلح دولت پاکسازی شده‌اند.

این وزارت در بیانیه‌اش نوشته است که در جریان تصفیه و تلاشی و درگیری با مخالفین مسلح دولت، ۴جسد آنان در میدان جنگ  باقی مانده است و ۳ قبضه راکت‌انداز و ۲ میل کلاشینکوف به‌دست نیروهای امنیتی افتاده و ۴ حلقه ماین توسط تیم تطهیر لوای اول پیاده قول اردوی ۲۰۹ شاهین، کشف و خنثی گردیده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار