مدیرکل محیط زیست خوزستان بیان کرد: واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) به عنوان یکی از اصلی ترین آلاینده های زیست محیطی خوزستان از 31 تیر امسال به صورت کامل از مدار خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد رضا لاهیجان زاده در همایش فرهنگ و محیط زیست که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اجتماعی محیط زیست خوزستان اظهار داشت: قرار است این واحد با تکنولوژی جدید و بدون جیوه تا سال 96 فعالیت مجدد خود را از سر گیرد.

وی افزود: در سال های گذشته جلسات متعدد با مسئولان استانی درخصوص مسائل زیست محیطی برگزار شده اما یکی از مشکلات ما در این زمینه توجه نداشتن کافی مسئولان به بحث محیط زیست است.

لاهیجان زاده بیان کرد: آموزش مسئولان استان در زمینه های مختلف زیست محیطی از نیازهای اصلی ما در خوزستان است که می توان با استفاده از ظرفیت خوب آموزشی شرکت مناطق نفت خیز جنوب، ملی حفاری، پتروشیمی، سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی در زمینه آموزش مسئولان گام های موثری برداریم.

مدیرکل محیط زیست خوزستان اذعان داشت: اگر در سطح ادارات و سایر نهادهای خوزستان افراد متخصص پرورش داده شود می توان به صورت تخصصی تر و جدی تر به مسائل زیست محیطی توجه، و راه های جلوگیری از آلودگی محیط زیست را به صورت اصولی تر اجرا کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: نداشتن تخصص کافی در زمینه محیط زیست می تواند در سال های آینده تبعات منفی را برای خوزستان به دنبال داشته باشد.

احمدرضا لاهیجان زاده با بیان اینکه اعمال قانون به تدریج می تواند به فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: اگرچه آموزش از لازمه های رسیدن به اهداف مهم است اما تنها با آموزش نمی توانیم راهکارهای خود را ارائه دهیم و در این میان فرهنگ عمومی شهروندان نیز می تواند ما در رسیدن به اهدافمان یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون درزمینه ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی جامعه به همت انجمن های فعال در این زمینه گام های موثری در خوزستان برداشته شده اما استفاده از تمامی ظرفیت های خوزستان در موضوع آلاینده های زیست محیطی یک ضرورت است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان افزود: هم اکنون مشکلات تالاب ها، آلودگی کارون، آلودگی های نفتی و موضوع ریزگردها از جمله مشکلات جدی استان است که سال ها است با آن روبه رو هستیم.

لاهیجان زاده درخصوص احیای زیستگاه های خوزستان تصریح کرد: احیای دشت دیمه و رهاسازی حدود 60 راس آهو در این منطقه جان تازه ای را به طبیعت این منطقه داد و رهاسازی تعدادی گوزن در جنگل دز و کرخه از دیگر اقداماتی بود که در جهت احیای زیست گاه های خوزستان اجرا شد.

وی ادامه داد: هم اکنون تالاب شادگان و تالاب هورالعظیم نیز با رها سازی آب سدها به میزان خوبی آبگیری شده و با توجه به تصاویر ماهواره ای حوضچه های یک، دو و سه تالاب هورالعظیم به زیر آب رفته است.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون حدود 80 مترکعب بر ثانیه آب وارد تالاب هورالعظیم می شود که تاکنون 50 هزار هکتار این تالاب زیر آب رفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار