عضو هئیت رئیسه مجلس دهم دلایل تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم را تشریح کرد.

تشکیل فراکسیون سوم بی‌ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نیست/ جدایی «لاریجانی» از فراکسیون ولایت بعید است
بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و عضو هئیت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به برخی از سوالات درباره تشکیل فراکسیون سوم  در مجلس دهم و همچنین موضوع ریاست عارف در مرکز پژوهش‌های مجلس پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم خبر می دهند به نظر شما این فراکسیون تشکیل می شود؟ در صورت تشکیل ٬فکر می کنید این فراکسیون  چند عضو خواهد داشت؟

نعمتی: با توجه به تضارب افکار در مجلس، بنده احتمال تشکیل این فراکسیون را در مجلس دهم می دادم لذا اخیرا هم مطلع شده‌ام که برخی از دوستان به دنبال تشکیل این فراکسیون هستند اما اینکه به چه میزان در مسیرشان موفق باشند، این مسئله جای بحث دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ اطلاعی از جلسات فراکسیون سوم دارید؟

نعمتی: یکی از دوستان نماینده مطرح کردند که در راستای تشکیل فراکسیون سوم یک جلسه برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛به نظر شما تشکیل این فراکسیون در دل فراکسیون ولایت چه دلایلی دارد؟

نعمتی: بنده معتقدم فاصله فکری برخی نمایندگان از هم زیاد است و این فاصله فکری اجازه نمی‌دهد تا مجلس تنها دو فراکسیون سیاسی داشته باشد و احتمالا فراکسیون سوم هم تشکیل خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران جوان؛برخی از جدایی لاریجانی از فراکسیون ولایت سخن به میان می آورند اینگونه اظهارات چقدر دقیق است ؟ و اینکه ممکن است لاریجانی زمانی به فکر جدایی از این فراکسیون بیافتد؟ 

نعمتی: من بعید می دانم این اتفاق رخ دهد و پاسخ به این سوال کمی سخت است؛ چراکه اگر اقای لاریجانی رئیس آن فراکسیون باشند بعید است دیگر از آن فراکسیون جدا شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛تشکیل فراکسیون سوم مجلس چه ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دارد؟ 

نعمتی: بالاخره فراکسیون ها کاربردهای متفاوتی دارند و تشکیل فراکسیون سوم نمی تواند بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باشد مخصوصا حمایت طیف معتدلین و مستقلین در انتخابات از جریانی می تواند پر رنگ باشد.


باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا تاکنون پیشنهادی از سوی هییت رییسه جهت ریاست مرکز پژوهش های مجلس به عارف شده است ؟ کمی از تمایل هییت رییسه برای گزینه احتمالی مرکز پژوهش ها مجلس بگویید؟ احتمال ابقائ کاظم جلالی برای مرکز پژوهش ها چقدر محتمل است؟ 

نعمتی: تاکنون در دوجلسه اخیر هئیت رئیسه مجلس درباره ریاست عارف بر مرکز پژوهش ها یا ابقای جلالی بحثی نشده است لذا ممکن است گزینه های متعددی در هئیت رئیسه مطرح شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار