نماینده مردم اصفهان گفت: اقتدار نظام مسئله بسیار مهمی است که با دیپلماسی خنده به دست نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد سالک نماینده مردم اصفهان در صحن علنی  امروز (یکشنبه، 23 خرداد ماه) مجلس بعد از اظهارات وزیر امور خارجه درباره برجام با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: بند 8 این قانون بر جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانگان تأکید دارد که هم اکنون فرصت مناسب برای تحلیل آن وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی از منظر امام، رهبری و قانون اساسی ظلم‌ستیزی است و در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و ظلم آمریکا مذاکره معنا ندارد چرا در مقابل ظلم استکبار نمی‌ایستید؟

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: امام در زمان مذاکرات جنگ تحمیلی فرمودند که ما مسائل مربوط به جنگ را در میدان جنگ حل و فصل می‌کنیم نه پای میز مذاکره هم ا کنون نیز اقتصاد مقاومتی را باید در میدان عمل، عملیاتی سازی کنیم.

این نماینده مجلس دهم با بیان این سوال که در جریان برجام و پس از برجام مردم چه چیزی را به دست آوردند، گفت: تردد شما در ارتباط با موضوع برجام مورد تأیید رهبری و تشویق ایشان بود اما در پسابرجام مردم گرفتار رکود شدید اقتصادی شده‌اند به طوری که اقتصاد تعطیل گردیده است.

سالک در ادامه تصریح کرد: آیا استکبار ستیزی در چارچوب وزارتخانه شما در کجا قرار گرفته است؟ جیبوتی ایران اسلامی مقتدر را تحریم می‌کند و عربستان سعودی این ملت بزرگ را تهدید می‌نماید. اقتدار نظام مسئله بسیار مهمی است که با دیپلماسی خنده به دست نمی‌آید.

وی در پایان با بیان این سوال که چرا در زمان مذاکرات خطوط قرمز را رعایت نکردید، خاطرنشان کرد: اگر آن خطوط قرمز مورد اشاره مقام معظم رهبری را رعایت می کردیم هم اکنون گرفتار تشدید تحریم‌ها نمی‌شدیم. در زمینه پیوست برجام شماره 5 قرار بود که کمیسیون مشترکی تشکیل شود چرا این کمیسیون تشکیل نشد؟ چقدر از پول‌های بلوکه شده ایران تاکنون به ایران بازگشته است؟ مقام معظم رهبری در 14 خرداد فرمودند که برجام یک تجربه شد و ما هنوز توجهی به این تجربه نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، سالک ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار