نشست امروز مجلس در مورد فرمان اصلاحات انتخاباتی که پر سر و صدا و جنجالی بود، بی نتیجه ماند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،فرمان تقنینی حکومت در مورد قانون تشکیل، صلاحیت‌ها و وظایف کمیسیون‌های انتخاباتی امروز برای بحث و رای‌گیری به جلسه عمومی ارایه شد.

شریفی بلخابی، رئیس کمیسیون عدلی و قضایی هنگام معرفی این فرمان گفت که در مورد فرمان یادشده کمیسیون‌ها سه جلسه مشترک برگزار شده است.

آقای بلخابی افزود که در جلسه مشترک سوم به استثنای یک مورد اختلافی، روی موارد دیگر اتفاق نظر وجود دارد.

به گفته او، اینکه رئیس جمهور در قضیه گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی با رئیس اجرایی مشوره کند یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد.

اما برخی نمایندگان تاکید داشتند که در جلسه مشترک آخری نصاب وجود نداشته و تنها گزارشگران چند کمیسیون محدود حضور داشتند.

به گفته این نمایندگان، بیشتر کمیسیون‌های مجلس نمایندگان این فرمان را در کل رد کرده اند.

شماری دیگر اما می خواستند که این فرمان به رای گیری گذاشته شود و سرنوشت آن یک طرفه شود.

پس از جنجال و اختلاف نمایندگان، عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس پیشنهاد کرد تا یک جلسه مشترک دیگر نیز در مورد این فرمان دایر شود و فرمان را با نظر کامل اتفاقی به جلسه عمومی ارایه شود.

اما با هر بار مطرح شدن این پیشنهاد رئیس مجلس، تعدادی از وکلا به پا ایستاد می‌شدند و سر و صدا به پا می‌کردند. این نمایندگان مخالف راجع ساختن فرمان به جلسه دیگر بودند و می‌خواستند تا به رای‌گیری گذاشته شود.

سرانجام سروصدا و بحث های جنجالی بیش از یک‌ساعته نمایندگان، به جایی نرسید و رئیس مجلس فیصله کرد که روی این فرمان بازهم در جلسه مشترک کمیسیون‌ها بحث شود.

ابراهیمی خطاب به نمایندگان گفت: وکلای محترم شما مرا درک کنید، من به خاطر {حفظ احترام} این خانه و هریک شما، این آجندا بسیار کلان است، تصمیم گرفتن در باره آن حوصله و تحمل می‌طلبد.

وی از نمایندگان خواست تا تصمیم عجولانه نگیرند؛ زیرا به گفته او، "فردا پیشیمان می‌شوند و از دهن مردم خود را جمع کرده نمی‌توانند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار