فرمان تقنینی رئیس جمهور افغانستان در مورد اصلاحات انتخاباتی با اکثریت آرا توسط اعضای پارلمان رد شد.

رد فرمان تقنینی اشرف‌غنی در مورد اصلاح نظام انتخاباتی
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فرمان تفنینی  رئیس‌جمهور در مورد اطلاح نظام انتخاباتی و کمیسیون شکایات انتخاباتی با ۲۷ کارت سبز و ۱۲۶ کارت سرخ  توسط اعضای پارلمان با اکثریت آرا رد شد.

نمایندگان مخالف با این لایحه تصریح می‌کنند: پیش از اینکه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری  اعلام شود، تفاهمنامه‌ای بین اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله به امضا رسیده است که قبل از اعلام نتایج انتخابات با یکدیگر به توافق رسیده بودند.

این نمایندگان با ارائه اسنادی در مورد این توافق مدعی شدند که این مسئله نشان می‌دهد که رهبران حکومت وحدت ملی صلاحیت لازم برای اداره امور این کشور را ندارند.

در نهایت فرمان تقنینی، تشکیل و وظایف کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی  که به پارلمان ارائه شده بود با حضور ۱۵۳ نفر از نمایندگان مردم  به رأی گذاشته شد که این فرمان تقنینی برای بار دوم رد شد.

پیش از این فرمان تقنینی رئیس‌جمهور  در مورد اصلاحات نظام انتخاباتی و کمیسیون‌های مرتبط با آن به علت اختلاف دیدگاه‌ها در پارلمان  به تعویق افتاده بود.

برخی اعضای پارلمان در مورد علت رد این لایحه می‎‌‌گویند که دولت در مدت زمان ۳۰ روزه لایحه پیشنهادی خود را ارسال نکرده  است و پس از ۴۸ روز در اختیار پارلمان قرار داده که این مسئله منجر به رد شدن آن شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار