آینده مبهم مهاجران انگلیسی پس از ترک اتحادیه اروپا

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آینده مهاجران انگلیسی را متزلزل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آینده مردم این کشور را که مقیم دیگر کشورهای اروپایی هستند، متزلزل می‌کند.

23 ژوئن یک همه‌پرسی در انگلیس برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا را انتخاب می‌کنند. مسأله‌ی مهاجرت چندین ماه است که در انگلیس محور تمامی بحث‌ها است. تقریباً 3 میلیون نفر که متولد اتحادیه اروپا هستند، در انگلیس زندگی می‌کنند. تقریباً 2 میلیون نفر از این افراد، کارگر هستند. کمپینی که حامی خروج انگلیس از اتحادیه است، روی این موضوع که اقتصاد قوی این کشور موجب ورود کنترل‌نشده کارگران شده، تمرکز کرده است.

اما باید به مهاجران انگلیسی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز توجه داشته باشیم. این افراد از امتیازات عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا برخوردارند و در 27 کشور آزادانه سفر می‌کنند و به راحتی استخدام می‌شوند. مهاجران انگلیسی یا جوانانی هستند که در کشورهای اروپایی مشغول کارند یا بازنشسته‌هایی هستند که به کشوری با آب و هوای گرمتر رفته‌اند.

حال باید پرسید اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، چه بلایی بر سر این افراد می‌آید؟

دادستان کل پیشین انگلیس در این خصوص اعلام کرد خروج انگلیس شهروندان این کشور در اروپا را یک شبه به مهاجران غیر قانونی تبدیل می‌کند.  

با توجه به شرایط موجود، انگلیسی‌هایی که در کشورهای عضو اتحادیه زندگی می‌کنند، به ماندن این کشور در اتحادیه رأی خواهند داد. این در حالیست که مهاجران انگلیسی مُسن به خروج از اتحادیه رأی می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار