نتایج یک نظرسنجی در اروپا: تردید از اروپا رو به افزایش است+ نمودار

نتایج یک نظرسنجی نشان داد نارضایتی مردم از اتحادیه اروپا رو به افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، تنها دو هفته مانده به برگزاری همه‌پرسی درباره ماندن و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، نتایج پژوهش جدید اندیشکده "مرکز تحقیقات پیو" نشان داد نارضایتی مردم از اتحادیه اروپا در سراسر کشورهای عضو این اتحادیه رو به افزایش است. نتایج این پژوهش همچنین نشان داد از میان مردم 10 کشور عضو اتحادیه اروپا همچنان 51 درصد آنها از این اتحادیه رضایت دارند. نتایج یک تحقیق دیگر در مؤسسه "تی ان اس" نیز نشان داد بیشتر اروپایی ها خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

نتایج پژوهش مؤسسه "تی ان اس" در فرانسه با نتایج نظرسنجی که از انگلیسی ها انجام شد مغایر بود. بر اساس این نظرسنجی 41 درصد از مردم انگلیس خواهان ماندن در اتحادیه اروپا و 43 درصد از آنها خواهان خروج از این اتحادیه هستند. در نظرسنجی مؤسسه "تی ان اس" بیشتر مردم آلمان (79 درصد) معتقد بودند انگلیس باید در اتحادیه اروپا باقی بماند.

نتایج پژوهش اندیشکده "مرکز تحقیقات پیو" که روز گذشته منتشر شد نشان داد 71 درصد از مردم یونان و 61 درصد از مردم فرانسه نظر نامساعدی درباره اتحادیه اروپا داشتند. رضایت مردم اسپانیا و فرانسه نیز در مقایسه با سال گذشته به ترتیب 16 و 17 درصد کاهش یافته است. از میان 6 کشوری که هم در سال 2015 و هم در سال 2016 در نظرسنجی شرکت کردند، در 5 کشور، نظر مساعد مردم نسبت به اروپا کاهش یافته است.

این نظرسنجی از 4 آوریل تا 12 مه سال جاری میلادی (16 فروردین تا 23 اردیبهشت) روی 10491 نفر از مردم 10 کشور عضو اتحادیه اروپا انجام شد. این 10 کشور 80 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند. لهستان با 72 درصد و مجارستان با 61 درصد بیشترین حامیان اتحادیه اروپا بودند. 

انگلیس قرار است 23 ژوئن سال جاری میلادی (3 تیر 95) در خصوص ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن همه پرسی برگزار کند.

"درصد رضایت و نارضایتی مردم کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این اتحادیه"

نتایج یک نظرسنجی: تردید از اروپا رو به افزایش است+ نمودار
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار