لرستان؛

13 کتابخانه دربروجرد پذیرای دانش آموزان ودانشجویان دراوقات فراغت

مدیر امور کتابخانه های عمومی بروجرد گفت: ١٣ کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل در اواقت فراغت پذیرای دانش آموزان، دانشجویان و سایر شهروندان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ پهلوان کتابخانه ها را بهترین مکان برای پر کردن اوقات فراغت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان دانست و افزود: پنج کتابخانه نهادی شامل شهید باهنر، شهید صارمی، علامه بحرالعلوم، علامه شهیدی و آیت الله بروجردی شهر اشترینان آماده جذب اعضای جدید می باشند.

وی گفت: هفت کتابخانه مشارکتی شامل کانون شاهد، شهید قنوتی اداره تبلیغات اسلامی، حضرت ولیعصر(عج)، شهید بروجردی بسیج، آیت الله بروجردی زندان مرکزی، شهید بهشتی، شهید فلاحی پادگان مهندسی و یک کتابخانه مستقل آستان قدس رضوی نیز در ایام تعطیلات تابستان و اواقت فراغت دانش آموزان و دانشجویان آماده ثبت نام از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

وی افزود: افزون بر ٢١٦ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است که اعضا براساس علاقه مندی خود می توانند از این گنجینه ارزشمند بهره مند شوند.

وی گفت: اعضای کتابخانه ها علاوه بر استفاده از کتاب های موجود می توانند از سایر طرح ها و برنامه های کتابخانه ها مانند کافی نت، بلوتوث سنتر و نمایه نشریات بهره مند شوند.

پهلوان به فعالیت ٢ بخش کودکان و نابینایان در کتابخانه علامه شهیدی بروجرد اشاره و افزود: این بخش ها نیز در راستای خدمات رسانی به شهروندان آماده جذب عضو می باشند.

وی افزود: به منظور غنی کردن برنامه های اوقات فراغت کتابخانه ها در حال رایزنی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برای برگزاری کارگاه ها و برنامه های فرهنگی و هنری در محل کتابخانه ها هستیم.

وی درخصوص برگزاری ششمین جشنواره سراسری کتابخوان رضوی گفت: عموم مردم و علاقه مندان به کتاب از جمله اعضای کتابخانه ها و افراد غیرعضو می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی کتاب و سوالات شرکت در این جشنواره را دریافت کنند و از جوایز نفیس آن بهره مند شوند.

هم اکنون ١١ هزار عضو فعال در ١٣ کتابخانه شهرستان بروجرد وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.