لرستان؛

در دست ساخت بودن 8 کتابخانه عمومی در لرستان

مدیرکل کتابخانه‎‏های عمومی لرستان گفت: ٨ کتابخانه عمومی با میانگین پیشرفت فیزیکی ٧٠ تا ٧٥ درصدی در این استان در دست ساخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مختارپور افزود: از مجموع ٨ کتابخانه عمومی در دست ساخت استان لرستان دو کتابخانه استاد آیتی و شهید باهنر متعلق به شهرستان بروجرد است.

وی با اشاره به اینکه سه کتابخانه عمومی روستایی در استان لرستان در حال ساخت است، گفت: از این مجموع نیز یک کتابخانه با پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصدی در روستای دیناروند شهرستان بروجرد در حال ساخت است.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی لرستان افزود: بنا بر اعلام اداره کل مسکن و شهرسازی لرستان سه کتابخانه روستایی این استان در نیمه دوم سال جاری به بهرهبرداری می‏رسند.

مختارپور گفت: تخصیص مطلوب اعتبارات به کتابخانه‏های روستایی عامل تسریع در پیشرفت ساخت و بهره‏برداری از آنها در مقایسه با کتابخانه‏های عمومی شهری است.

وی افزود: دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسکن و شهرسازی استان لرستان متولی احداث ٨ کتابخانه عمومی در دست ساخت این استان هستند.

مدیرکل کتابخانه‏‌های عمومی لرستان گفت: متولی ساخت دو کتابخانه عمومی استاد آیتی و شهید باهنر شهرستان بروجرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

مختارپور افزود: با توجه به میزان بالای بدهی به پیمانکاران دو کتابخانه در حال ساخت شهرستان بروجرد افتتاح این دو کتابخانه تنها در گرو تخصیص اعتبارات لازم و پرداخت بدهی این پیمانکاران است.

وی به تحقق ٤٠ درصدی اعتبارات تخصیص یافته اداره کل کتابخانه‏های عمومی لرستان در سال ٩٤ اشاره و گفت: افتتاح دو کتابخانه عمومی در حال ساخت شهرستان بروجرد در سال جاری دور از ذهن است.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی لرستان افزود: بر اساس برنامه و بخشنامه‏های دولتی تا زمانی که طرح های نیمه تمام روی زمین مانده تعیین تکلیف نشود، هیچ پروژه دیگری آغاز نمی‏شود.

مختارپور گفت: اولویت هزینه اعتبارات تخصیص یافته برای اتمام پروژه‏های نیمه‌تمام است.

وی به راه‏اندازی بخش کتاب کودک در کتابخانه علامه شهیدی شهرستان بروجرد اشاره و افزود: راه‏اندازی بخش اختصاصی کودک در کتابخانه‏های عمومی سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی لرستان گفت: هدف از راه‏اندازی این بخش در کتابخانه‏های عمومی نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی با استفاده از ابزارهایی مانند نقاشی و قصه‌خوانی در کنار کتابخوانی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.