شیراز؛

رمضان پربار با افطاری ساده

افطاری دادن به روزه داران یکی از سنت های زیبا و پرثواب است که دین مبین اسلام هم بر آن تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ چند سالی است که سنت افطاری ساده در مکان های عمومی در کشورمان به عنوان یک نماد اسلامی و فراگیر، رواج یافته است و افرادی که در لحظه افطار، به هر دلیل از منزل و سفره دور هستند، از این سفره های توام با برادری و سخاوت، بهره مند می شوند.
افطاری ساده؛ سرشار از نیت های خالص، به دور از خود نمایی و سرمشقی زیبا برای ساده زیستی و پرهیز از اسراف و تجمل گرایی در طول سال است.
رهبر معظم انقلاب در قسمتی از خطبه عید سعید فطر سال 1392 اظهار کردند : "چه بهتر کسانی که می خواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رایج شده است، افطاری بدهند؛ که مردم، رهگذران و کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند، در این سفره‌های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده‌دستی، کوچه‌ها، خیابان ها و در حسینیه‌ها افطاری دهند".
در شهر شیراز نیز مثل دیگر شهرهای ایران اسلامی، این سنت زیبا و پرثواب رایج است.  
مسجد فاطمه الزهرا واقع در بلوار کریم خان زند شهر شیراز از جمله مکان هایی است که حدود 20 سال متوالی است در آن سفره با برکت افطاری ساده در شب های ماه مبارک رمضان برپا است.
شفیعی؛ عضو هیات امنای این مسجد با اعلام این مطلب، گفت: در شب های ابتدایی این ماه حدود 400 بسته افطاری و در شب های میانی ماه، تا 800 بسته افطاری بین روزه داران توزیع می شود.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: رمضان ، پربار ، افطاری ، ساده ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار