استاندار کرمانشاه گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی گسترده است و باید این سیاست بر برنامه‌های اجرایی تجزیه شود.

uncاسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به منظور تطبیق برنامه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: نظام اداری کشور به دو صورت است، یک قسمت به صورت بخشی انجام می‌شود که شامل فعالیت وزارتخانه‌هاست و بخش دیگر مربوط به مدیریت‌های منطقه‌ای است که مدیریت‌های بخشی را هماهنگ می‌کند و این مدیریت بخشی را استانداران تشکیل می‌دهند.

رازانی با بیان اینکه استانداران با تمرکز بر پتانسیل‌های استان‌ها اولویت‌ها را مشخص می‌کنند، خاطر نشان کرد: نظام برنامه‌ریزی و اداری کشور دو پایه‌ای است و استانداران می‌توانند نقش خود را در این زمینه ایفا کنند اما با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی سرفصلی گسترده‌ دارد دارای تعبیرهای متعدد است.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آقای جهانگیری بعنوان فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی تا به امروز سه اولویت را در اجرای اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی مشخص کرده‌ که شامل؛ فعال کردن واحدهای راکد تولیدی، واگذاری پروژه‌های عمرانی در حال اجرا توسط دولت به بخش خصوصی و توسعه و افزایش صادرات می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه استان کرمانشاه مانند سایر استان‌ها فعالیت خود را در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی شروع کرده است متذکر شد: با توجه به اینکه معاون اول رئیس جمهور نسبت به این مقوله رصد هفتگی دارد، مسابقه‌ای میان استان‌ها برگزار کرده و به این صورت استان‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
 

رازانی با اشاره به اینکه سه سرفصل تعیین شده در استان‌های کشور در حال پیگیری و اجراست یادآور شد: این سیاست درستی است زیرا مفهوم اقتصاد مقاومتی گسترده است بنابراین باید بر برنامه‌های اجرایی تجزیه شود.
 
استاندار کرمانشاه افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی کشور با مشکل مواجه است و حتی با سرمایه گذاری‌های انجام شده بلا استفاده مانده اما با افزایش بهره‌وری پایه‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان مشکل این پروژه‌ها را ساماندهی کرد و این مسئله‌ اکنون در دستور کار استانداری‌هاست.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: استانداری‌ها در تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی از برخی وزارتخانه‌ها مصمم‌تر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار