استاندار ایلام گفت: استان ایلام با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش به سزایی را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

چهار محور اصلی، اقتصاد مقاومتی را در ایلام محقق می‌کندمحمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به منظور تطبیق برنامه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: پس از برگزاری جلسات ستاد مرکزی در تهران و ابلاغ دستور العمل‌های اقتصاد مقاومتی به استانها، فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و معدن صورت گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی استان ایلام غیر فعال و راکد هستند یادآور شد: در راستای راه‌اندازی و فعال کردن این واحدها اعتبارات و تسهیلات خوبی از سوی دولت و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.
 
استاندار ایلام افزود: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توسعه کشاورزی صورت گرفته همچنین از سایر امکانات موجود در استان ایلام نیز بهره‌برداری می‌شود.
 
مروارید در ادامه با بیان اینکه طرح‌های بزرگ از جمله نفت، گاز و پتروشیمی جزء پتانسیل‌های ایلام است و در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی موثر است، خاطر نشان کرد: بنگاه‌های کوچک، شهرک‌های صنعتی و طرح‌های خدماتی با کمک بانکها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تقریبا این چهار محور، اقدامات اصلی انجام شده در استان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار