سرمایه‌گذاران نفتی معتقدند بهای نفت در چهار سال آینده به 100 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست، تحلیلگران بین‌المللی معتقدند نفت از بخت کمی برای رسیدن به بهای 100 دلار در هر بشکه برخوردار است؛ اما ظاهراً سرمایه‌گذاران نفتی با آنها هم‌عقیده نیستند. 

وبسایت بلومبرگ روز جمعه با استناد به اطلاعات بورس نیویورک گزارش داد قراردادهای نفتی سالهای 2018، 2019 و 2020 به ترتیب با قیمت‌های 80، 100 و 110 دلار در هر بشکه منعقد شده‌اند؛ چراکه سرمایه‌گذاران نفتی معتقدند نفت طی سالهای آینده بار دیگر بهای 100 دلار در هر بشکه را تجربه خواهد کرد. 

آنها بر این باورند که بهای پایین نفت به زودی بازار جهانی نفت را با بحران عرضه مواجه خواهد کرد و در نتیجه، بهای نفت در واکنش به افزایش تقاضا و کاهش عرضه، به شدت افزایش خواهد یافت.
برخی دیگر از سرمایه‌گذاران نفتی معتقدند که در دسامبر 2018 بهای هر بشکه نفت خام به 125 دلار نیز خواهد رسید و حتی این رقم در دسامبر 2020 ممکن است به 150 دلار برسد. 

طبق اطلاعات به دست آمده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر شرط‌بندی‌های بزرگی را برروی بهای نفت انجام داده‌اند و امیدوارند با تحقق این پیش‌بینی‌ها تا سال 2020 درآمدهای کلانی عاید آنها شود و البته امیدواری آنها نیز بی‌اساس نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته اعلام کرد اشباع بازار نفت به دلیل عرضه مازاد بر نیاز این کالا تا پایان سال جاری از میان خواهد رفت و این موضوع می‌تواند باعث افزایش بهای نفت شود؛ بویژه آنکه انتظار می‌رود عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان غیراوپک نیز تا پایان سال جاری کاهش یابد.

«گری راس» - تحلیلگر ارشد گروه مشاوره انرژی پیرا - نیز سال گذشته پیش‌بینی کرد نفت خام طی 5 سال آینده دوباره به مرز 100 دلار در هر بشکه خواهد رسید. وی کاهش بهای جهانی نفت در سال 2014 را نیز از قبل پیش‌بینی کرده بود.

انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
همیشه باید همین ی عکس بذارید عکس دیگه ای ندارید واسه تیترش بذارید هروقت موضوع نفت بوده این عکسم بوده که دهره رو بشکه ها راه میره
Germany
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
مسلما افزایش قیمت نفت ادامه داره و کاهش اون مقطعی است البته اگه آقایون زیاد برای فروش عجله نکنن یه روزی قیمتی باش نمیشه تعیین کرد. هرچند به تازگی از دانشمندان سیاسی کشورمون، حرف پوسیده انگلیسی ها رو در قرون قبل میشنویم که این نفت جایگزین داره پیدا میکنه. مردک اصلا معلومه که اصل حقوقش رو از اون ور آب میگیره. اونم تو صدا سیما پخش میشه تا نوکریش صادقانه اعلام بشه مجری هم که عین بز نگاه میکنه و ...
آخرین اخبار