بر اساس گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شاخص کيفيت هواي مشهد امروز با 112(AQI) در وضعيت ناسالم و هشدار برای گروههای حساس قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهروندان به ويژه گروههاي در معرض آسيب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، كودكان ، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند .

حسني خاطر نشان کرد: افرادی كه دچار بیماری زمینه ای تنفسی هستند در روزهایی كه غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست محیطی است، امکان دارد دچار مشكل حاد تنفسی شوند و باید برای جلوگیری از این عارضه از حضور در اماكن عمومی خودداری كنند.

وي افزود: كودكان نیز به دلیل اینكه ساختار دستگاه تنفسی آنان بطور كامل تكامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده بویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشكل تنفسی می شوند.

مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورزشكاران باید از فعالیت های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حركت، بدن به اكسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه ، روند اكسیژن رسانی كافی در خون و بافت ها را نیز مختل می كند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.