مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: قرارداد ایجاد ترمینال نفتی در منطقه آزاد قشم با همکاری شرکت‌های چینی می‌تواند علاوه بر سودآوری برای فرهنگیان عضو موسسه و کشور، دانش فنی را نیز برای ما به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهاب الدین غندالی مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در چین، در حاشیه انعقاد قرارداد شرکت ماشین سازی اراک با شرکتی چینی برای ایجاد ترمینال نفتی در منطقه آزاد قشم با بیان اینکه موضوع این قرار داد، ساخت مخازن فرآورده های نفتی با قطر 140 متر است، گفت: در فاز نخست 10 میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی و در فازهای بعدی تا 30 میلیون بشکه ذخیره سازی می شود.

وی به نقش مهم این اقدام در سبقت گرفتن از رقبای ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: رقبای ما در کشورهای حوزه خلیج فارس، با ساخت مخازن بزرگ تلاش می‌کنند در اقتصاد این منطقه سهم بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل موسسه عنوان کرد: ایجاد ترمینال نفتی در منطقه آزاد قشم، گام موثر و مهمی برای پیشگام شدن ایران در اقتصاد خلیج فارس است هم چنین منافع و سودآوری پایدار برای کشور را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: گامی که شرکت ماشین سازی اراک با حمایت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برداشته، می‌تواند خدمت بزرگی به ملت ایران باشد و سودآوری قابل توجهی برای جامعه فرهنگیان به ویژه اعضای موسسه داشته باشد.

 غندالی قرارداد ساخت ترمینال نفتی در جنوب کشور را شروع خوبی برای همکاری‌های بهتر ایران و چین خواند و گفت: این یک موفقیت بزرگ است که سه شرکت داخلی و خارجی بتوانند این پروژه نفتی بزرگ را به اتمام برسانند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین با اشاره به اینکه بیش از 900 هزار معلم عضو این موسسه هستند، افزود: ما در زمینه های صنعت(IT)، بیمه، بانک و زمینه های متعدد دیگر فعالیت داریم.

 غندالی با بیان اینکه اکنون طرح های بزرگی در داخل کشور در دست اقدام است‌، اظهار کرد: با توجه به سیاست های جدید کشور، تلاش ما براین است که بتوانیم در خارج از کشور نیز در زمینه اجرای طرح های مناسب و سودآور مشارکت داشته باشیم، برای ایجاد سود پایدار و بیشتر برای مجموعه فرهنگیان تلاش جدیدی را آغاز کنیم که قرارداد منعقد شده با شرکت چینی در این راستا است.

گفتنی است؛ شرکت ماشین سازی اراک از شرکت‌های تابعه موسسه است و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز به عنوان حمایت کننده این قرارداد بزرگ با طرف‌های چینی در این کشور مذاکره کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۵
ایامیتوانم مجددا به عضویت صندوق ذخیره درایم؟درسال 88 بازنشست شدم