یاسوج؛

تفاهم چهار جانبه برای ارزش‌گذاری دفترچه‌های خدمات درمانی

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از تفاهم چهار دستگاه برای ارزش‌گذاری به دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی خبر داد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدعلی همتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای ارزش‌گذاری به دفترچه‌های خدمات درمانی خود و در جهت حمایت از طرح تحول سلامت از حدود چهار ماه پیش نسبت به روش نوینی در مراکز دانشگاهی اقدام کرده و یک تفاهم چهار جانبه بین وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه منعقد شده است.
 
معاون درمان تأمین اجتماعی بیان کرد: در این تفاهمنامه، دستگاه‌ها اقدام به پرداخت مطالبات طرف قرارداد کرده که بر اساس این روش به دنبال ارائه اسناد بیمارستانی، 60 درصد اسناد را در طی دو هفته و مابقی آن را بعد از سه ماه و بعد از رسیدگی به اسناد و مابقی 40 درصد آن را پرداخت می‌کند.
 
همتی افزود: معنا و مفهوم آن این است که ما طبق قانون نسبت به پرداخت به مراکز طرف قرار داد خود اقدام می‌کنیم. در حال حاضر بیمارستان‌های علوم پزشکی بلافاصله بعد از اینکه اسناد خود را ارائه می‌کنند 60 درصد و در طی دو ماه هم مابقی 40 درصد خود را دریافت می‌کنند.
 
وی گفت: روش دوم که از حدود یک ماه قبل شروع شده روش پرداخت داروخانه‌های خصوصی است که مهمترین طرف قراردادهای سازمان تأمین اجتماعی بوده و چیزی حدود ماهانه 200 میلیارد تومان سازمان تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها پرداخت می‌کند
 
همتی تصریح کرد: روش جدید پرداخت به این صورت است که داروخانه‌ها پس از ارائه اسناد در طی دو ماه به اسناد آنها رسیدگی می‌کند و در تاریخ 15 هر ماه نسبت به پرداخت نسخه‌های ارائه شده به سازمان تأمین اجتماعی اقدام می‌شود.
 
معاون درمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: در حال حاضر نسخه‌های مربوط به بهمن ماه این داروخانه‌ها را پرداخت کردیم که در وهله اول حدود 185 میلیارد تومان پرداخت شد.
 
وی بیان کرد: در روز اول که این طرح را انجام داد و این میزان را پرداخت کردیم تعدادی از داروخانه‌ها به دلیل مشکلات خودشان نتوانستند به ما بپیوندند که مشکلات آنها نیز برطرف خواهد شد.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: در کل کشور 42 میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که در واقع بیش از 50 درصد جمعیت کشور است، 80 بیمارستان و دی‌کلینیک داریم که عمدتا به بیمارستان تبدیل شده‌اند، ضمن اینکه بیمارستان میلاد تهران به عنوان بزرگترین بیمارستان ما محسوب می‌شود.
 
همتی با بیان اینکه 275 مرکز درمان سرپایی داریم، افزود: این مراکز شامل پلی‌کلینیک و کلینیک‌های تخصصی و عمومی است که 7 هزار و 500 پزشک در آنان مشغول به کار بوده که 3 هزار و 500 نفر آنها متخصص هستند.
 
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در برخی از نقاط کشور گفت: برای رفع کمبود پزشک درخواست کمک از معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را داریم که با توجه به وجود فضا، بودجه و ردیف کافی ایجاد شده اجازه دهند پزشکان متخصص آنها در سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمت کنند.
 
وی عنوان کرد: آمادگی جذب پزشکان متخصص به صورت ضریب کار و به صورت قراردادی و حتی استخدام را داریم.
 
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: در طی دو سال گذشته میزان خرید و تجهیز مراکز درمانی در کشور عالی بوده و معادل 10 سال قبل در این دو سال تجهیزات پزشکی اعم از تجهیزات های‌تکنولوژی، ام.آر.آی و سی.تی.اسکن خریداری و مراکز خود را توسعه دادیم.
 
همتی به مطالبات تأمین اجتماعی از دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از دولت بیش از 100 هزار میلیارد تومان مطالبه داریم که انباشته شده از سال‌های قبل بوده، یک قسمت مربوط به بخش کارفرمایی دولت و حق بیمه برخی صنوف و درصدی از آن هم سهم مشارکت دولت در بیمه بوده است.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.