تیراندازی هوایی درآبادان 31 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: تیراندازی هوایی در آبادان طی دو ماه گذشته 31درصد کاهش یافته است.

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده افزود:استفاده از سلاح های گرم و اقدام به تیراندازی در آیین های عروسی و عزا از نظر قانون جرم تلقی می شود.

وی گفت:فعالیت های بسیاری در شهرستان به منظور کاهش حوادث مرگبار هنگام تیراندازی در مجالس عزا و عروسی صورت گرفت و این نیرو نیز در تلاش است تا مردم را به این باور برساند که انجام این مراسم تنها منجر به صدمه دیدن افراد می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از تشکیل ستاد مبارزه با تیراندازی هوایی در شهرستان آبادان خبر داد و افزود:اکیپی از ماموران مجرب پلیس اطلاعات و امنیت آبادان در این رابطه تشکیل شد.

سرهنگ تقی زاده گفت:در این رابطه نشست های مختلفی با سران طوایف و عشایر منطقه برگزار شد.

وی  همچنین از کشف مقادیر سلاح شکاری و جنگی طی دو ماه گذشته در شهرستان خبر داد و افزود:در صورت گزارش تیراندازی هوایی و بروز حادثه با افراد خاطی بر اساس قانون برخورد می شود.

تیراندازی در مجالس عروسی و عزا، فرهنگ غلطی در استان خوزستان و دیگر استان های همجوار است که به درد فرهنگی تبدیل شده، شاخ و برگ دوانده و معضلات دیگری نظیر ازدواج های ناخواسته دختران را به سبب خون بها سبب شده است.وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده اینگونه دستمایه اشتباهات شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، کاهش ، تیراندازی ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.