هنگ کنگ به دنبال افزایش مبادلات تجاری خود با ایران از طریق دریا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «هلنیک شیپینگ نیوز،» مقامات هنگ کنگ امیدوارند برقراری روابط تجاری نزدیک با ایران، در چارچوب برنامه های تقویت زیرساخت های دریایی چین، به عبور این شهر از رکود اقتصادی در بخش دریایی کمک کند.

صنعت کانتینری جهان، که از موز گرفته تا گوشی های تلفن همراه، خشکبار، آجیل و همچنین ذغال سنگ و آهن را حمل می کند، به دلیل افزایش کشتی ها و کاهش تقاضا برای کالاهای مصرفی، زیر فشار سنگین است. شرکت های حمل و نقل دریایی برای مقابله با این فشار، با یکدیگر رقابت شدیدی دارند.

هنگ کنگ یکی از بزرگترین بنادر کانتینری جهان و مبدأ جاده ابریشم جدید از چین به دیگر نقاط آسیا و جهان است. این جاده ابریشم جدید با هدف توسعه تجارت و حمل و نقل بین آسیا و سایر نقاط جهان ایجاد شده است.

جنی کو، از اعضای شورای توسعه تجارت هنگ کنگ، گفت: «کالاهای ساختمانی زیادی وجود دارد که نیاز به حمل شدن دارند. در این بخش تقاضا برای حمل با کشتی وجود خواهد داشت. بازارهایی که در اولویت ما قرار دارند، بازارهای آسیا و خاورمیانه خواهند بود.»

با کند شدن رشد اقتصادی چین، پکن در حال تشویق شرکت های مختلف برای یافتن بازارهایی جدید در خارج از کشور است.

بخش تجارت و حمل ونقل 23 درصد از تولید ناخالص داخلی هنگ کنگ را تشکیل می دهد. این شهر به دنبال تجارت های دریایی بیشتر با کشورهای خاورمیانه از جمله ایران است. 

مقامات هنگ کنگ اعلام کردند همکاری تجاری دریایی با ایران در حوزه هایی از قبیل محصولات غذایی و کالاهای مصرفی خواهد بود.

استفن وونگ، از اعضای شورای توسعه تجارت هنگ کنگ گفت: «تا پیش از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، معامله و تجارت با این کشور از طریق طرف های ثالث میسر بود؛ اما اکنون هنگ کنگ از تجارت مستقیم با ایران سود خواهد برد. من مطمئنم مبادلات تجاری بین ایران و هنگ کنگ رشد خواهد داشت.»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار