رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم انتخاب رشته خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهروز عسگری گفت:در گذشته نمرات دانش‌آموز و بررسی‌های مشاوره‌ای به طور مساوی در انتخاب رشته دانش‌آموز تاثیر داشت. به عبارت دیگر از مجموع 100 نمره‌ای که دانش‌آموز می‌توانست برای انتخاب رشته خود کسب کند 50 نمره آن به نمرات و 50 نمره دیگر به بررسی‌های مشاوران مربوط می‌شد.

رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در انتخاب رشته امسال میانگین نمرات دانش‌آموزان در خرداد ماه و در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم به میزان 35 نمره در هدایت تحصیلی دانش‌آموز نقش داشته و 65 نمره از مجموع نمراتی که دانش‌آموز می‌تواند برای انتخاب رشته خود کسب کند به بررسی‌های مشاوره‌ای اختصاص دارد.
عسگری افزود: در بررسی‌های مشاوره‌ای جهت انتخاب رشته دانش‌آموزان نیز 15 نمره به آزمون استعداد، 15 نمره به آزمون رغبت سنج، 10 نمره به عنوان نظر دبیر، 10 نمره نظر دانش‌آموز،10 نمره نظر مشاور و پنج نمره به نظر والدین اختصاص خواهد یافت.
رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: شیوه انتخاب رشته امسال شبیه انتخاب رشته در دانشگاه بوده و همه دروس با ضرایبی در انتخاب رشته دانش‌آموز تاثیر گذار هستند.
وی در ادامه تفاوت دیگر انتخاب رشته امسال دانش‌آموزان با سال های قبل را ظرفیت‌دار بودن رشته‌ها عنوان کرد و افزود: امسال دانش‌آموزان بر اساس ظرفیت می‌توانند انتخاب رشته کنند و لذا انتخاب رشته تا حدود زیادی شبیه انتخاب رشته در دانشگاه خواهد بود و دانش‌اموزان بر اساس امتیازات خود می‌توانند انتخاب رشته کنند.

به گفته عسگری امسال 22 هزار و 643 دانش‌آموز ورودی پایه نهم به دهم در استان داریم که باید انتخاب رشته کنند که اگر مواردی از ترک تحصیل و یا مردودی نداشته باشیم همه این دانش‌آموزان انتخاب رشته خواهند کرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، نخستین ، نهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.