نتایج آزمون مراکز استعدادهای درخشان همزمان با سراسر کشور اوایل تیرماه اعلام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت : 252 نفر از بین 2هزار و383 نفر برای حضور در 6 دبیرستان متوسطه اول از آزمون استعداد های درخشان نمره قبولی خواهند گرفت.

براتعلی حاتمی افزود: برای مقطع متوسطه دوم نیز 75 نفر از بین 995 نفر برای تحصیل به 6 دبیرستان متوسطه تیزهوشان مستقر در 3 شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه ظرفیت مشخص شده برای متوسطه اول بر اساس جمعیت دانش آموزی پایه ششم تعیین می شود که این آمار در شهرستان ها نیز بر اساس جمعیت دانش آموزان پایه ششم است، گفت : برای ورود به پایه دهم نیز آمار دانش آموزی پایه نهم ملاک تعیین ظرفیت مورد نظر برای ورود به مدارس تیزهوشان است .

حاتمی خاطر نشان کرد :نتایج این آزمون همزمان با سراسر کشور بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی و کنترل های نهایی در تهران از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش بر اساس سهمیه های اعلام شده صورت می گیرد.

همچنین برای اولین سال تحصیلی در دو مرکز استعدادهای درخشان پسرانه و دخترانه شهرستان بجنورد یک کلاس علوم انسانی با پذیرش 10 دانش آموز از شرکت کنندگان و تعدادی از دانش آموزان خود این مراکز بر پا می شود .

آزمون در دو روز پنج شنبه 23 اردیبهشت و جمعه 24 اردیبهشت ماه برای پایه هفتم و دهم در سه شهرستان بجنورد ،شیروان و اسفراین در 21 حوزه امتحانی برگزار شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.