معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: اردیبهشت امسال، تشکل های برتر استان آذربایجان غربی مشخص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد دهقان با اشاره به اهم اقدامات اردیبهشت سال 1395 اظهار داشت: در این بازه زمانی مراحل ارزیابی عملکرد سال گذشته اتحادیه های صنفی بر اساس دستورالعمل های مربوطه به منظور انتخاب تشکلهای برتر در سطح شهرستان انجام شد.

وی افزود: در این راستا اتحادیه های مشاورین املاک و فروشندگان و تعمیرکاران عینک به عنوان اتحادیه های برتر، اتاق اصناف خوی به عنوان اتاق برتر و کمیسیون نظارت ارومیه به عنوان کمیسیون برتر و به عنوان تشکلهای برتر استان آذربایجان غربی انتخاب شدند.

دهقان از انجام مراحل برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی بارفروشان میوه و تره بار در این بازه زمانی خبر داد و گفت: علاوه بر آن انتخابات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت نیز برگزار شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: صدور اعتبار نامه های اعضای هیأت مدیره منتخب و پروانه فعالیت به نام اتحادیه ها زرگران،بررسی و تطبیق مدارک موجود در سامانه تجارت آسان، رسیدگی به مشکلات سایت ایرانیان اصناف و تجهیز واحدهای صنفی به ترازوی دیجیتال، کارتخوان و صندوق مکانیزه از سایر اقدامات این معاونت در اردیبهشت ماه بود.

وی با اشاره به عملکرد اداره بازرگانی خارجی گفت: در این رابطه ثبت سفارشات به تعداد 293 فقره،صدور کارت بازرگانی 18، صدور کارت پیله وری 55 و نیز صدور کارت مرزنشینی به تعداد 305 فقره انجام شد.

دهقان اظهار داشت: امسال طرح ها و پروژه های اجرایی و تحقیقاتی در راستای توسعه صادرات غیر نفتی استان و اقتصاد مقاومتی تدوین شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به بازدید از بازارچه های موقت و دائمی سردشت و پیرانشهر و تهیه گزارش مربوطه افزود: علاوه بر آن از منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو و گمرک سرو نیز بازدید به عمل آمد.

وی با بیان عملکرد اداره توسعه زیرساخت های تجاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این باره به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در احداث مجتمع های صنفی، بیش از 10 مورد جلسه درشهرستانهای خوی، پیرانشهر، نقده و ارومیه تشکیل و راهکارهای لازم اجرایی ارائه شد.

دهقان بیان کرد: تهیه و جمع بندی اطلاعات رسته های نمایشگاه داران و تعمیر کاران کامیون و ماشین آلات سنگین از اتحادیه های تعمیر کاران، نمایشگاه داران اتومبیل، صنعتگران و فروشندگان لوازم یدکی جهت آنالیز واحدها و استخراج متراژ مورد نیاز برای احداث مجتمع صنفی نیز در اردیبهشت امسال انجام شد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر برنامه ریزی جهت برگزاری تعداد هفت مورد نمایشگاه تخصصی از جمله نمایشگاه محصولات کشاورزی – مبل و دکوراسیون منزل، صنعت ساختمان و صنایع وابسته از اقدامات اداره بازرگانی داخلی سازمان بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی به اقدامات اداره فرش نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری مراحل راه اندازی انجمن تولید کنندگان فرش دستباف و بازرسی مشترک با تامین اجتماعی به تعداد یک هزار و 675 مورد و علاوه بر آن صدور 93 فقره کارت شناسایی و 631 فقره کارت شناسایی تمدیدی از سایر اقدامات این معاونت بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.