متخصص تغذیه و مدیر گروه تغذیه دانشگاه گفت: در ایام روزه داری کاهش قند خون بویژه به هنگام افطار پدیده ای شایع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید مصطفی نچواک گفت:بنابراین باتوجه به اینکه در تهیه حلیم از گندم استفاده می شود لذا می توان ازحلیم به عنوان یک ماده غذایی مناسب برای وعده افطار استفاده نمود.

وی گفت: استفاده از دارچین در حلیم می تواند ارزش تغذیه ای حلیم را افزایش دهد اما استفاده از روغن باعث کاهش ارزش تغذیه ای حلیم می گردد.

وی افزود:حلیم بهتر است بدون ترکیب با روغن مصرف شود. از طرفی استفاده از روغن همراه با حلیم می تواند منجر به افزایش دریافت کالری و تاخیر در جذب آن شود. لذا می بایست در هنگام مصرف حلیم بویژه در وعده افطار سعی شود یا بدون روغن ویا یا حداقل میزان مصرف روغن استفاده گرددد.

نچواک گفت :آش نیز جزء آن دسته از مواد غذایی است که مصرف آن در وعده افطار به روزه داران عزیز توصیه می شود و باید توجه نمود

نچواک افزود:همان نکاتی که می بایست در مصرف حلیم مدنظر باشد باید مورد توجه قرار بگیرد. آش باید در محل مطمئن تهیه و برای مصرف در ترکیب آن از حداقل ممکن روغن استفاده شود.

وی ادامه داد:نکته مهم دیگری که در خصوص مصرف آش باید به آن توجه نمود خصوصا آش رشته استفاده از کشک است، استفاده از کشک می تواند ارزش غذایی آش را افزایش دهد به شرطی که کشک مورد استفاده بهداشتی، سالم وترجیحا پاستوریزه باشد.

وی افزود: باید توجه داشت زمان و میزان مصرف آش و حلیم در خصوص افرادی که به برخی از بیماریهای گوارشی و متابولیکی مثل دیابت مبتلا هستند حتما باید با نظر پزشک معالج باشد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، متخصص ، تغذیه ، مصرف ، حلیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.