معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با بارش‌های خوبی که امسال داشتیم، سراب نیلوفر از نظر میزان آب شرایط مناسبی دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کاظم علیزاده گفت: امسال با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی اقدامات خوبی برای مدیریت کشت و استفاده آب در حاشیه این سراب اعمال شده و محیط زیست نیز وظیفه نظارت و پایش خود را دنبال می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه سراب نیلوفر جزو مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان نیست، تاکید کرد:نمی‌توانیم کار اجرایی برای این سراب انجام بدهیم و فقط نقش نظارتی خود را اعمال می‌کنیم.

وی در خصوص دلایل خشک شدن این سراب طی سال‌های اخیر نیز افزود:خشکسالی، عدم مدیریت منابع آبی حاشیه سراب و کشت محصولات پر مصرف از جمله "ذرت" در اطراف آن از مهمترین دلایل از دست رفتن آب سراب نیلوفر بود.

به گفته این مسئول، سراب نیلوفر برای اولین بار در سال 87 خشک شد و پس از آن تقریبا هر سال شاهد خشک شدن این سراب منحصر به فرد کرمانشاه بودیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از تاثیر خشکسالی‌های پیاپی بر اکوسیستم و گونه‌های گیاهی و جانوری سراب نیلوفر همیاد کرد و ادامه داد: مهمترین اثر آن از بین رفتن "نیلوفرهای آبی" به عنوان گونه شاخص این سراب بود که به طور کامل از دست رفت.

وی ماهیان رودخانه‌ای و "زردک" ماهی را از دیگر گونه‌های سراب نیلوفر دانست که به دلیل خشکیدگی سراب از بین رفتند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سراب ، نیلوفر ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.