طرح قرآنی"تلاوت نور"در بیش از یک هزار مسجداستان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مسئول دبیرخانه کانون مساجد  استان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رسیدن به قرب الهی است که می توان با روزه داری و قرائت قرآن و افطاری دادن این راه را پیمود.

محسن رستگاری افزود: ما در این ماه شاهد حضور پرشورتر مردم در مساجد هستیم که می توانیم با برنامه ریزی این نمازگزاران را به مسجد تشویق کرده و انگیزه حضور در مساجد را در مردم تقویت کنیم تا در ماه های دیگر سال نیز این حضور بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از گسترش فعالیت های قرآنی تقویت و گسترش فرهنگ گفتمان قرآن و آموزه های عترت نبوی، تقویت سبک زندگی بر محور قرآن و سنت، گسترش و تعمیق فرهنگ و معارف قرآن و حدیث است.

رستگاری ادامه داد: در راستای ترویج فعالیت های قرآنی ما فعالیتی به نام « طرح تلاوت نور» در مساجد داریم که به عنوان کم هزینه ترین و فراگیرترین برنامه قرآنی مساجد است.
وی افزود: این طرح رادر بیش از یک هزار مسجد در استان یزد اجرا کردیم به نحوی که در آن قرائت یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر آیات صفحه قرائت شده در بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا انجام می‌شود.

رستگاری اظهارکرد: نشر قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف شاخص اجرای طرح تلاوت نور در مبارک رمضان است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد یزد در پایان نیز با اشاره به ثبت طرح تلاوت نور مساجد در سایت معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، اعلام کرد: از ابتدای آغاز فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد تا‌کنون، بیش از یک‌هزار مسجد استان یزد در این طرح ثبت نام کردند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار