نماینده مردم شیراز گفت: در انتخاب اعضای کمیسیون‌ها اصلا توجهی به آیین نامه و تخصص افراد نشده است.

عدم توجه به تخصص نمایندگان در عضوگیری کمیسیون‌ها/با سیاسی کاری نمی‌توان مشکلات را حل کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور درباره دو بند از آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس ماده 42 اعضای کمیسیون‌ها براساس تخصص خود برای عضویت در کمیسیون‌ها انتخاب می‌شوند و دیگری براساس ماده 41 و تبصره 1 که رأی گیری بدون حضور داوطلبان کمیسیون‌ها برگزار شده و رؤسای شعب هم در زمان رأی گیری نباید در شعبه حضور داشته باشند که متأسفانه موارد مذکور در چند روز گذشته لحاظ نشده است.

پارسایی با اشاره به روند تشکیل اعضای کمیسیون صنایع در روز گذشته اظهار داشت: متأسفانه روز گذشته اتفاق ‌های نگران کننده‌ای رخ داد و آیین نامه تنها چیزی بود که در آن جلسه جایگاهی نداشت. بسیاری از افراد که سابقه دو بار عضویت در این کمیسیون و همچنین مدرک‌هایی مرتبط با موضوع صنعت و معدن داشتند برای عضو شدن رد شدند.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: به طور مثال افرادی که شاید می‌توانستند در کمیسیون فرهنگی نقش ایفا کنند به عضویت کمیسیون صنایع درآمدند روز گذشته رؤسای شعب تجربه و آیین نامه را اصلا مورد نظر قرار ندادند. چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ مگر همین چند روز پیش ما سوگند یاد نکردیم که تقوا را رعایت کنید؟

پارسایی با انتقاد از وضعیت اقتصادی موجود گفت: رؤسای شعبی که قوانین را رعایت نکردند باید بدانند که خسارت‌های جبران ناپذیر صنعت بسیار زیاد است. آیا آنها سخنان رهبر معظم انقلاب را که فرمودند از بیکاری جوانان شرمنده هستم را شنیدند؟ آنها باید بدانند با سیاسی کاری نمی‌توان مشکلات را حل کرد و باید کارها را به افراد کاردان بسپارند. آیا به بهانه رایزنی برای رئیس بودن می‌توان منافع ملی را زیر پا گذاشت؟

وی ادامه داد: یک سوال از مراجع تقلید دارم که آیا در ماه مبارک رمضان تنها خوردن و آشامیدن است که روزه را باطل می‌کند یا خوردن حق دیگران نیز باعث ابطال روزه می‌شود؟ به تمام کسانی که به من رأی دادند می‌گویم که از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرده‌ام و این رؤسای شعب بودند که من را از اجرای وظیفه‌ام بازداشتند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار