عضو هیئت امنای مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز از تجهیز این مسجد به دوربین مداربسته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سیّد نورالدین صمدانی از تجهیز مسجد نصیرالملک شیراز به دوربین مداربسته برای جلوگیری از سرقت اموال این مسجد تاریخی خبر داد و افزود: قرارداد خرید دوربین‌ها منعقد و مبلغ 450 میلیون ریال بابت پیش‌پرداخت خرید دوربین‌ها هزینه شده است.
وی به سرقت تعدادی از کاشی‌های مسجد اشاره کرد و ادامه داد: برای فضای بیرونی مسجد که در دسترس همگان و در مسیر عمومی است حریم ایجاد می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شیراز با بیان اینکه حراست و نگهداری این مسجد به دلیل اینکه موقوفه نصیرالملک است بر عهده این ناحیه قرار دارد خاطرنشان کرد: این دوربین‌های مداربسته اطراف مسجد، محراب، صحن داخلی و تمام نقاط مسجد نصب می‌شود.
صمدانی همچنین از انعقاد قرارداد با شرکت خدمات انتظامی خبرداد و تصریح کرد: به منظور حفاظت هر چه بهتر و بیشتر از این مسجد تاریخی، باشکوه و خاص یک نفر نیروی انسانی شب‌ها به نگهبانی از مسجد می‌پردازد.
وی با بیان اینکه تعدادی کاشی مشابه همان کاشی‌هایی که از مسجد به سرقت رفته است پیدا کردیم که مراحل آماده‌سازی آن در حال پیگیری است عنوان کرد: کارهای مربوط به نصب این کاشی‌ها بر عهده میراث فرهنگی است و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
عضو هیئت امنای مسجد نصیرالملک شیراز با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از تعرض به حریم مسجد با هماهنگی میراث فرهنگی استان اطراف مسجد حصارکشی و تمام محوطه‌ای که در دسترس عموم است با شیشه‌های مخصوص پوشانده می‌شود بیان کرد: حفظ و صیانت از موقوفات به ویژه موقوفات تاریخی برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.
مسجد تاریخی نصیرالملک به دستور میرزا حسن علی ملقب به نصیرالملک که یکی از بزرگان سلسله قاجار بوده ساخته شده است. معماری آن کار محمد حسن معمار بوده است. مدت ساخت آن حدود 12 سال و از سال 1293 تا 1305 خورشیدی به طول انجامیده است.

انتهای پیام/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار