کار انتخاب کتاب برگزیده جشنواره قلم زرین در حوزه‌های مختلف تا پایان خرداد ماه به اتمام می رسد.

محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران در خصوص تصمیمات اخیر هیأت مدیره انجمن قلم ایران به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کار انتخاب کتاب برگزیده حوزه‌های مختلف جشنواره قلم زرین تا پایان خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

وی افزود: امسال دومین سالی است که ما سه رشته انتخابی را به رشته‌های جشنواره قلم زرین اضافه کردیم و علاوه بر حوزه‌های شعر و داستان بزرگسال و نقد کتاب، برگزیدگانی در حوزه‌های شهر و داستان کودک هم خواهیم داشت.

سخنگوی انجمن قلم ایران اظهار داشت: بر اساس مصوبات اخیر هیأت مدیره انجمن قلم ایران تصمیم گرفته شده که برنامه‌هایی برای تجلیل از پیشکسوتان حوزه شعر و داستان در شهرستانها برگزار شود و امیدواریم که بتوانیم هر ساله دو برنامه مرتبط به پیشکسوتان ساکن در شهرستانها را داشته باشیم.

پرویز در بخش دیگری از سخنانش به تشریح میزان تجلی اقتصاد مقاومتی در حوزه نشر پرداخت و گفت: نمی‌دانم که متولیان امر تا چه میزانی متوجه جلوه اقتصاد مقاومتی در عرصه نشر بوده اند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند اما قاعدتا اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند که متکی به محصولات داخلی باشیم و با رونق بخشیدن به صنایع داخلی از حجم بیکاری کم کنیم.

وی ادامه داد: بحث کاغذ و کارخانه‌های نیمه تمام داخلی این محصول از مهم ترین بحث های عرصه نشر به شمار می‌آیند و به نظر می‌رسد که اگر دولت اهتمامی به راه اندازی کارخانه های نیمه تمام کاغذ داخل کشور داشته باشد، کمک قابل توجهی به حوزه نشر می شود.


ناشران اصیل به ترفندهای تبلیغاتی دل نمی بندند

سخنگوی انجمن قلم ایران در بخش پایانی صحبت‌هایش انتشار چند نوبت چاپ از یک کتاب در فاصله چد روز با انتشار اولین نوبت چاپ آن را یک ترفند تبلیغاتی دانست و گفت: این ترفند تبلیغاتی از گذشته های دور مطرح بوده است و به نظر می‌رسد که ناشران در جریان به کارگیری این ترفند تبلیغاتی تجدید چاپ زودهنگام یک کتاب به جای آنکه کتابی را در 10 هزار تیراژ چاپ کنند، آن را در 10 نوبت چاپ هزارتایی به بازار کتاب ارائه می کنند.

پرویز افزود: ترفند تبلیغاتی پرفروش جلوه دادن یک کتاب ارتباط چندانی با محتوای کتاب ندارد، این اتفاق به صورت خواسته یا ناخواسته تأثیر مثبتی در فروش برخی از آثاردارد. البته ناشران اصیل به ترفندهای تبلیغاتی دل نمی‌بندند و بیشتر به روش های مطلوب و مناسب معرفی کتاب روی می آورند.



انتهای پیام/



 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار