تعداد 4 هزار شهروند را در زندان های خود تحت بازداشت دارد و درحقیقت از میان هر صد هزار بحرینی 301 نفر تحت بازداشت هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "زندانی از جنس یک کشور"کشور بحرین در منطقه خاورمیانه بیشترین تعداد زندانی را داراست.

اسراییل، امارات و سعودی هم در رتبه های بعدی قرار دارند. بر اساس گزارش های وزارت خارجه آمریکا و سازمان ملل، در بحرین بیش از چهار هزار زندانی سیاسی وجود دارد.

تعداد زندانی هایی که در انتظار محاکمه قرار دارند 27 درصد، زنان چهار درصد و کودکان دو درصد کل زندانیان را تشکیل می دهند، در همین حال "کیت کایزر" روزنامه نگار غربی، آمریکا را به بی توجهی به نقض توصیه های کمیته تحقیق یاب بحرین از جمله لزوم آزادی سه هزار زندانی سیاسی برای زمینه سازی جهت پایان دادن به بحران بحرین متهم کرد.

بحرین با  ۶۶۵ کیلومتر مربع به بزرگترین زندان غرب آسیا تبدیل می شود

این روزنامه نگار، پایگاه ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین و قراردادهای خرید سلاح را حق السکوت آمریکا در برابر بحران در بحرین عنوان کرد. این انتقادات، وزارت خارجه آمریکا را بر آن داشت تا اعلام کند که به دولت بحرین برای بهبود اوضاع حقوق بشر فشار وارد خواهد کرد.

 خفقان و استبداد آل خلفیه با در پیش گرفتن استراتژی زندانی کردن بحرین را به این سمت می برد تا کل کشور را تبدیل به زندان کنند چرا که فضای سیاسی کشور به گونه ای است که درصد بالایی از کشور با آل خلیفه مخالف هستند.

از جمله این برخوردهای استبدادی می توان به بازداشت
رئیس مرکز حقوق بشر این کشور اشاره کرد،  نظامیان بحرینی یکشنبه شب با یورش به خانه نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، را بازداشت کردند.

بحرین با  ۶۶۵ کیلومتر مربع به بزرگترین زندان غرب آسیا تبدیل می شود

دولت حاکم، شیعیان را در شرایط خفقان نگه می‌دارد و تبعیض نژادی علیه شیعیان به وضوح قابل مشاهده است و دولت از تبعیض نژادی به عنوان یک ابزار در درگیری های سیاسی علیه مخالفان حکومت سوء استفاده می کند و نمی گذارد راه حل هایی که بر مبنای عدالت اجتماعی و برابری است در کشور اجرایی شود.

در زمینه تعیین وزیران و مسؤولان دولتی تنها ملاک انتخاب افراد، میزان وفاداری آنان به سردمداران حکومت است و این مساله بذر تتبعیض نژادی را در همه قشرهای سیاسی دولت می پراکند.

رژیم بحرین با چراغ سبز غربی ها و حمایت قوی عربستان همچنان به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین که برای محقق شدن ساده ترین حقوق انسانی و اجتماعی خود به آن دست می زنند، ادامه می دهند.

از سویی دیگر بحرین در میان کشورهای عرب زبان و همچنین در بُعد جهانی رتبه نخست سلب تابعیت شهروندان به عناوین سیاسی به ویژه مخالفت مسالمت آمیز با دولت را به خود اختصاص داده است. این موضوع باعث شده است که بحرین از سوی سازمان های حقوق بشر منطقه ای و جهانی به شدت مورد انتقاد قرار گیرد.

 "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین  تابعیت ۳ نفر از نیروهای گارد ملی این کشور را به بهانه انجام برخی اقدامات که به منافع بحرین آسیب می رساند، لغو کرد. این ۳ نفر "احمد خضر الدخیل" با ۳۷ سال سن، "محمد حمد العواد" با ۳۹ سال سن و "عدنان صالح مسعد" ۳۰ ساله بودند که تابعیت آنها سلب شد.

در این دستور پادشاه بحرین، مشخص نشده است که اقداماتی که این افراد نظامی انجام داده اند و موجب خسارت به کشور و یا امنیت آن شده است، چه بوده است. همچنین روزنامه های بحرینی نیز خبری در خصوص محکومیت این افراد در دادگاه های نظامی و یا شهری و مجازات برای آن ها منتشر نکرده اند.

بحرین با  ۶۶۵ کیلومتر مربع به بزرگترین زندان غرب آسیا تبدیل می شود

بحرین به دلیل سیاست مشت آهنین که نیروهای امنیتی این کشور علیه مخالفان خواهان اصلاحات به کار می گیرند، با تنش های داخلی شدیدی مواجه است. افراد مخالف فقط در چارچوب تظاهرات، اعتراض و انتقاد به اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی آل خلیفه در شبکه های اجتماعی و یا برخی تجمعات فعالیت می کنند.

واقعیت این است که سلطنت مطلقه آل خلیفه بدلیل نداشتن حمایت مردمی، فاقد مشروعت است و خواسته مردم بحرین دست یافتن به آزادی، اعمال حاکمیت مردم، تشکیل یک مجلس ملی که بتواند نظارت بر حکومت داشته باشد و نیز تشکیل یک حکومت مردمی است.

دراین میان نهادها و سازمان های حقوق بشری، اگرچه از جنبش مردم بحرین حمایت می کنند اما متاسفانه این حمایت چیزی غیر از صدور بیانیه نیست و وقت آن است که این گروه ها فشار حقیقی بر روی حکومت ها و نیز سازمان های جهانی از جمله سازمان ملل بیاورند.

 در این زمینه عضو مرکز حقوق بشر بحرین از بازداشت دهها فعال سیاسی بحرینی خبر داده اند . این در حالی است که "حسین رضی" ، عضو مرکز حقوق بشر بحرین روز شنبه در حساب کاربری خود نوشت، به دنبال دستور دادستانی کل رژیم آل خلیفه ۶ کودک نیز در روستای القریه بازداشت و به اتهام تجمع ضد حکومتی به حبس محکوم شدند.

مرکز حقوق بشر بحرین بار دیگر ضمن درخواست برای توقف فوری سیاست بازداشت های ظالمانه و حبس کودکان، بر ضرورت آزادی تمام زندانیان سیاسی در این کشور تاکید کرد، سازمان های حقوقی و بشردوستانه بحرین نیز همواره به بازداشت کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی معترض هستند و آن را به دلیل آثار منفی که بر آینده تربیتی و آموزشی آنها دارد، محکوم می کنند.

بحرین با  ۶۶۵ کیلومتر مربع به بزرگترین زندان غرب آسیا تبدیل می شود

تداوم صدور احکام ظالمانه علیه فعالان سیاسی بحرینی در حالی است که گروه‌های مخالف بحرینی تاکید دارند که هم اکنون حدود ده هزار معترض سیاسی در زندانهای رژیم حاکم بر بحرین به سر می برند که ۱۵۰ نفز از آنها به حبس ابد محکوم شده اند.

جریان وفای اسلامی بحرین نیز در بیانیه‌ای تشدید یورش ماموران و مزدوران رژیم آل خلیفه به منازل شهروندان و بازداشت ده‌ها تن از جوانان را "حمله تروریستی" توصیف و اعلام کرد، جوانان این کشور عزم خود را برای ادامه اعتراضات تا آزادسازی این کشور از اشغال رژیم آل خلیفه جزم کرده‌اند.

به این ترتیب کشوری که تعداد 4 هزار شهروند را در زندان های خود تحت بازداشت دارد و درحقیقت از میان هر صد هزار بحرینی 301 نفر تحت بازداشت هستند نشان مکی دهد که نظام پادشاهیش تنها با سرکوب بر پاست.

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۵:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر آل خلیفه و ال سعود و کل حکومت های ظالم جهان
این بحرینیام همشون شیعن بیچاره ها
آخرین اخبار