مدیر کل آموزش وپرورش لرستان گفت: : هنرستانها باید تربیت نیروی متخصص و فنی مورد نیاز مراکز تولیدی و صنعتی را در دستور کار خود قرار دهند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان ؛ کریمی فر در دیدار با مدیر عامل کارخانه یخچال سازی شهرستان خرم آباد به تحصیل 11هزارو 600هنرآموز در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش اشاره کرد و گفت : کاربردی کردن آموزش و درآمدزایی در هنرستانها یک ضرورت غیر قابل انکار است .

وی با اشاره به اهداف تاسیس هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش افزود : هنرستانها باید تربیت نیروی متخصص و فنی مورد نیاز مراکز تولیدی و صنعتی را در دستور کار خود قرار دهند .

کریمی فر توسعه متوازن هدایت تحصیلی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را یک سیاست اصولی برشمرد و گفت : در حال حاضر بیش از 28درصد دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستانها مشغول به تحصیل هستند که باید برای ارتقای این آمار برنامه ریزی منسجم و دقیقی صورت گیرد .

کریمی فر به طرح تولیدی کردن هنرستانها هم اشاره کرد و گفت : با اجرای این طرح ، در كنار آموزش، امكان ارائه خدمات فراهم شده و كارآفرینی توسعه می یابد، ضمن آن كه برای واحد های آموزشی و هنرجویان درآمدزایی ایجاد می شود و انگیزه دانش آموزان برای فعالیت و آموزش افزایش می یابد.


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.