مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از هوشمند سازی دو هزار و63 کلاس درس در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛گودرز کریمی فر در جمع خبرنگاران گفت : هوشمند سازی مدارس عاملی موثر در تعمیق فرایند یادگیری است .
وی افزود : امروزه مهمترین دغدغه‌ نظام آموزشی کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ی ‏اطلاعاتی و دانایی ‌محور است.
وی مدارس را به عنوان اصلی ‌ترین نهادهای آموزشی جامعه قلمداد کرد و اظهار کرد: امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم ‏نماید.
کریمی فر بیان کرد:به کارگیری گسترده‌ی فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شکل‌گیری مدارس هوشمند ‏را فراهم آورده است. وی ادامه داد: مدارس هوشمند از جمله نیازمندیهای کلیدی جوامع دانش‌بنیان است و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و ‏کارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می کند.
کریمی فراضافه کرد : ازآنجا که درحال حاضر معلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور است ، به روزکردن مدارس، استفاده از فناوری های نوین ، برخورداری از خلاقیت‌های جدید درآموزش وپرورش و اهمیت دادن به توانایی ‌های دانش‌آموزان، لازمة این تحوّل است .‏
وی هوشمند‌سازی مدارس را در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز نظام، تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات آموزش و ‏پرورش برشمرد و تاکید کرد : اعمال تغییرساختار نوین در مدارس باعث افزایش بهره وری و مدیریت زمان برای مدیران، ‏کارکنان، معلمان، دانش‌آموزان و همچنین اولیای دانش‌آموزان خواهد بود.‏
وی در ادامه به هوشمند سازی 14آموزشگاه در سطح استان براساس مدل مفهومی جدید اشاره کرد و گفت : تلاش می شود تا هوشمندسازی با این نگاه و این مدل توسعه پیدا کند .
انتهای پیام /ا
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار