یک حلقه چاه تولیدی بسته واقع در سکوی نصر 2 منطقه عملیاتی سیری، پس از 30 سال احیا شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،کارشناس ارشد مهندسی بهره‌برداری منطقه سیری شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این چاه هم‌اکنون با تولید تقریبی 600 بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفته است و با کم شدن درصد آب تولیدی، امکان افزایش تولید تا 700 بشکه در روز از نیز این چاه وجود دارد.  
امیر پژمان اکبری هدف از پایش روزانه این چاه را تولید بهینه پایدار عنوان کرد .  
چاه B4 میدان دنا (سکوی نصر 2) در دی 56 حفاری و به صورت طبیعی تکمیل شد و از اوایل سال 57 در خط تولید قرار گرفت.  
وی افزود : حفاری چاهB4به دلیل مچالگی لوله جداری آن در عمق چهار هزار فوتی در سال 71توسط دکل FD3 انجام و پس از نصب لوله آستری 75 اینچ، به دلیل مشکلات دکل و بدون انجام عملیات نمودارگیری و مشبک‌کاری، چاه ناقص شد و از این مقطع زمانی به بعد نام آن به B4b تغییر یافت.  
کارشناس ارشد مهندسی بهره‌برداری منطقه سیری شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: به دلیل تزریق‌ ناپذیری چاه پس از انجام آزمایش تزریق‌پذیری با آب دریا، عملیات اسیدکاری از برنامه خارج و چاه به صورت طبیعی تکمیل شد .
اکبری افزود: عملیات نمودارگیری و مشبک‌کاری با تلاشهای فراوان در دی‌93 انجام و چاه با پمپ درون‌چاهی تکمیل شد.  
وی گفت : سپس عملیات اسیدکاری در 2 مرحله و با محدودیتهای زیاد به دلیل وجود پمپ درون‌چاهی در دستور کار قرار گرفت که پس از برسی ها و تلاش ها در اردیبهشت‌ امسال اجرا و پمپ با ظرفیت پایین‌تر در آن نصب شد.  
وی گفت: پس از استارت پمپ درون چاهی در یک خرداد امسال، برای نخستین بار سیال در سطح مشاهده و پس از تنظیم چوک، چاه به خط لوله دریایی هدایت شد.  
چاه C10 میدان دنا (سکوی نصر 3) نیز در سال 93 با انجام عملیات مشابهی پس از 24 سال راه‌اندازی شد و هم‌اکنون با تولید تقریبی 650 بشکه در روز در مدار تولید است.  
انتهای پیام/ف
 
 

برچسب ها: احیا ، چاه ، منطقه سیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.