تا پایان سال 20 رزمایش دریایی در آب های خلیج فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: رزمایش بزرگ ولایت 95 در صورت تصویب در بهمن‌ اجرا می شود.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به توانایی‌های علمی و تخصصی کشورمان در ساخت و به آب اندازی دو ناوشکن جماران و دماوند افزود: در زمینه ساخت ناوشکن به توان طراحی از صفر رسیده‌ایم.
وی با تاکید بر بومی بودن کامل طراحی ناوشکن دماوند گفت: در این ناوشکن توانایی حمل بالگرد و اژدر را دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن دماوند که بعد از جماران ساخته شد، پیشرفته‌تر و توانمندتر است .
امیردریادار حبیب‌الله سیاری با بیان اینکه ناوشکن سهند در حال ساخت است، افزود: این ناوشکن 30 درصد از نظر گریز از راداری پیشرفته‌تر و نوع سلاحش متفاوت‌تر است.
وی گفت: انواعی از شناورهای سطحی و زیرسطحی در آینده نزدیک رونمایی خواهند شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه ، از خلیج عدن تا باب‌المندب، دریای سرخ، اقیانوس هند جنوبی، دریای جنوبی چین، اقیانوس آرام و خلیج بنگال را با ناوگروه‌های مختلف طی کرده‌ایم و تنها اقیانوس اطلس باقی مانده که آن نیز در دستور کار قرار دارد.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی افزود: نه تنها نیروی دریایی بلکه تمام نیروهای مسلح با تکیه بر دانش جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها ، شرکت‌های دانش بنیان و تجربیات متنوع توانسته‌اند نیازهای خود را تامین کنند.
وی همچنین توانمندی‌ها و توانایی‌های علمی و تخصصی دانشگاه امام خمینی (ره) در نوشهر اشاره کرد و گفت: تمام مدیران و افسران نیروی دریایی در این دانشگاه در تولید علم و نهضت نرم‌افزاری ، ارتقای سطح علم و دانش به پیشرفت‌های فراوانی رسیده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راه تبدیل تحریم و تهدیدها به فرصت برای شکوفایی توان داخلی، توجه به درس خودباوری و خوداتکایی است که امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی به ما آموختند .
امیردریادار حبیب‌الله سیاری افزود: دشمن مانند موریانه به‌دنبال تغییر سبک زندگی ‌و استحاله فرهنگ ناب ایران اسلامی است که باید هوشیار‌‌ باشیم.
وی گفت: دشمن با بهره گیری از امکانات فضای مجازی، اینترنت، بازیهای یارانه ای بر افکار و اعمال جوانان ما تاثیر می گذارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییر سبک زندگی جوانان که بزرگترین آسیب جامعه امروزی است، نوعی از جنگ نرم و تاثیرات فضای مجازی و اینترنت بر افکار و اعمال جوانان است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.