در آستانه همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا

نظرسنجی: مردم انگلیس انزواطلب‌تر از قبل شده‌اند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد مردم انگلیس خواهان تغییر مناسبات خود با جهان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، یک بررسی جدید نشان می دهد بر خلاف دولت انگلیس که پس از جنگ جهانی دوم همواره در پی افزایش نفوذ خود در نظم نوین جهانی بوده است، مردم این کشور روز به روز از تمایلات انزواطلبانه بیشتری نسبت به گذشته برخوردار می‌شوند. 

طبق بررسی «مرکز تحقیقات پیو»، در حال حاضر بیش از نیمی از مردم انگلیس (52 درصد) معتقدند انگلیس باید تنها به مشکلات داخلی خود پرداخته و اجازه دهد تا سایر کشورها نیز به بهترین نحو ممکن مشکلات خود را حل کنند. 54 درصد نیز معتقدند انگلیس باید حتی در صورت مخالفت شدید همپیمانانش تنها به منافع ملی خود فکر کند.

این آمار نشان می‌دهد دیوید کامرون – نخست وزیر انگلیس – در تلاش‌های خود برای متقاعد کردن مردم به منظور ماندن در اتحادیه اروپا و ارتباط بیشتر با دنیا نمی‌تواند چندان روی حمایت آنها حساب کند.

کامرون زمانیکه پارلمان انگلیس در سال 2013 با اقدام نظامی در سوریه مخالفت کرد، تا حدودی متوجه تغییر ذائقه مردم در خصوص مداخلات برون‌مرزی این کشور شد. 

وی زمانیکه تصمیم گرفت بودجه مربوط به کمک‌های خارجی انگلیس را در سطح فعلی خود (0.7 درصد تولید ناخالص داخلی) حفظ کند نیز بار دیگر با مخالفان بی‌شماری که در مقابل خود دید، این تغییر ذائقه را احساس کرد. 

مرکز تحقیقات پیو در بررسی خود با استناد به تغییر نگرش مردم انگلیس نتیجه‌گیری کرده است که آنها دیگر از حضور پررنگ انگلیس در صحنه بین‌الملل پس از جنگ جهانی دوم خسته شده‌اند و به دنبال تغییر مناسبات خود با جهان هستند. 

نکته‌ای که در این نظرسنجی برای همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حائز اهمیت است این است که تمایلات انزواطلبانه در گروه سنی بالاتر از 50 سال که همواره مشارکت به مراتب بیشتری در همه‌پرسی‌ها داشته‌اند، 20 درصد بیشتر از جوانان است. 

مردم انگلیس قرار است روز سوم تیرماه با مشارکت در یک همه‌پرسی سراسری، درباره خروج یا ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری کنند. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار