رئيس انجمن آسيب شناسی اجتماعی ايران گفت: خشم احساسی است كه هر انسانی آن را تجربه مي كند که با پرخاشگری تفاوت دارد و بايد مهارت كنترل خشم را یادبگیریم تا به پرخاشگري منجر نشود.

آموزه های نظام آموزش وپرورش کاربردی  نیست/ عدم کنترل خشم خطرناک استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دكتر كوروش محمدي در كارگاه تخصصي كنترل خشم كه در سالن انديشه فرماندهي انتظامي استان كرمان برگزار شد، افزود: نظام آموزش و پرورش ما يك حوزه آرمان گرا است و آموزش هاي ارائه شده از سوي اين سازمان چندان كاربردي نيست.

وي خاطر نشان کرد : اگر آموزش و پرورش و نهاد هاي فرهنگي خوب كار كرده بودند امروز دردسرهاي پليس به اين اندازه نبود.

رئيس انجمن آسيب شناسي اجتماعي ايران كم كاري دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي را سبب پليسي شدن مسائل دانست و تصریح کرد : تبعات اين اتفاق باعث بروز احساس خشم و عصبانيت در نيروهاي انتظامي مي شود.

وي عدم ايفاي نقش هاي محوله از سوي نهاد هاي آموزشي را مشكل اساسي افراد جامعه خواند و گفت : اين عملكرد سبب دامن زده شدن به معضلات اجتماعي مي شود و پليس را در مقابل مردم قرار مي دهد.

محمدي برهم خوردن تعادلات را ريشه بروز خشم دانست و افزود: با اين حال يك پليس وظيفه شناس مسئول هويت پليس است و نبايد به خود اجازه دهد تا خشم آن هويت سازماني اش را زير سوال ببرد.

رئيس انجمن آسيب شناسي اجتماعي ايران تغيير رفتارهاي غلط را مستلزم تغيير در باورها عنوان کرد و گفت: تا زماني كه كار را از خانواده ها و مدارس شروع نكنيم مسائل ما حل نخواهد شد.

وي افزود : توصيه ما اين است كه رفتار در محيط كار را با محيط خانواده قاطي نكنند و فشار هاي كاري را بيرون در بگذاريد و سپس وارد منزل شويد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار