تاکنون هفتاد و هفت تیراندازی مرگبار در آمریکا با بیش از دویست و هفت قربانی رخ داده است.

نفوذ لابی اسلحه در کنگره آمریکا و افرادی که بی‌دلیل قربانی می‌شوند!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی کوئینت درباره معضل خشونت با اسلحه در آمریکا گزارش داد: قتل حدود پنجاه نفر و زخمی شدن بیش از پنجاه نفر دیگر در تیراندازی باشگاه شبانه در اورلاندوی آمریکا بار دیگر مسئله خشونت با اسلحه و لزوم تنظیم و تصویب قوانین محدود کننده فروش و حمل و نقل اسلحه را در این کشور به بحث مهم محافل تبدیل کرده است.

این مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریکاست. خشونت با اسلحه پدیده ای است که هر سال جان دهها هزار نفر را در آمریکا می گیرد و به علت نفوذ لابی اسلحه در کنگره و قدرت مالی بالای این گروه، هنوز هیچ قانونی برای محدود کردن فروش و حمل و نقل اسلحه به تصویب نرسیده است. آمریکا دهه های متمادی است شاهد خشونت با اسلحه است. 

شانزدهم اکتبر 1991 میلادی در منطقه کیلین تگزاس فردی بیکار، خشمگین و کسی که از اقلیتها تنفر داشت با کامیون به رستورانی کوبید و سپس به کسانی که آنجا بودند تیراندازی کرد. در آن حمله بیست و سه نفر جان خود را از دست دادند و بیست و هفت نفر هم زخمی شدند. 

بیست آوریل 1999میلادی  در کلمباین کلرادو دو دانش آموز در انتقام از زورگویی، حمله ای برنامه ریزی شده در مدرسه انجام می دهند که در نتیجه سیزده نفر کشته و بیست و سه نفر زخمی می شوند. 

شانزدهم آوریل 2008 میلادی در دانشکده «ویرجینیا تک» ویرجینیا دانشجویی به دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه تیراندازی کرد و سی و دو نفر را کشته و هفده نفر را زخمی کرد. 

سوم آوریل 2009میلادی  در بینگهامتون نیویورک فردی ویتنامی الاصل در کلاس مهاجرت تیراندازی کرد و سیزده نفر را کشت و چهار نفر را زخمی کرد. 

پنجم نوامبر 2009میلادی  در پایگاه نظامی فورت هود تگزاس نضال حسن روانشناس و درجه دار ارتش آمریکا، در محل کار خود تیراندازی کرد و سیزده نفر را کشت و سی نفر را زخمی کرد. 

بیستم ژوئیه 2012 در اورورای کلرادو فردی که ماسک ضد گاز و کلاهخود پوشیده بود، در سالن سینما و در جریان پخش فیلم «شوالیه تاریکی بر می خیزد» تیراندازی کرد و دوازده نفر را کشت و هفتاد و یک نفر را زخمی کرد. 

در جریان تیراندازی جوان بیست ساله ای در مدرسه ابتدایی سندی هوک در کنکتیکت در چهارده دسامبر 2014میلادی  بیست و هفت نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. 

دوم دسامبر 2015 در سن برناردینوی کالیفرنیا ، زوج پاکستانی الاصل با تیراندازی چهارده نفر را کشتند و بیست و یک نفر را زخمی کردند. 

آمریکا هفتاد و شش روز را شاهد تیراندازی با تعداد کشته های زیاد شاهد بوده است. در مجموع دویست و هفت نفر در این تیراندازی‌ها کشته شده‌اند. حال سئوال اینجاست آیا وقت آن نرسیده است قوانین کنترلی سخت گیرانه تری برای اسلحه وضع شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار