روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به مقایسه آمار مرگ‌و‌میر به وسیله سلاح گرم در آمریکا با دیگر کشورهای مختلف دنیا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: حادثه تیراندازی اورلندو 50 کشته برجای گذاشت. این در حالی است که روزانه ده‌ها نفر در آمریکا به وسیله سلاح گرم جان خود را از دست می‌دهند.

به قتل رسیدن با اسلحه، یکی از متداول‌ترین عوامل مرگ در آمریکا است؛ به طوری که شمار مرگ‌و‌میر به وسیله اسلحه با آمار تلفات تصادفات جاده‌ای این کشور برابری می‌کند. پلیس فدرال آمریکا شمار قتل با سلاح گرم را تنها در سال 2014 میلادی، 8124 مورد اعلام کرد. این ارقام در مقایسه با آمار سایر کشورها، بسیار نگران‌کننده است.

به عنوان مثال، احتمال مرگ به وسیله سلاح گرم در کشور آلمان، با احتمال مرگ در پی سقوط جسم سنگین روی افراد در آمریکا برابر است. در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی مانند هلند و اتریش، احتمال به قتل رسیدن با اسلحه گرم، 2 نفر در هر 1 میلیون نفر است. برای پی بردن به عمق این مسئله، باید بدانیم که این میزان مرگ و میر –2 در یک میلیون— با احتمال کشته شدن در سقوط هواپیما در آمریکا برابری می‌کند. این در حالی است که همین آمار برای آمریکا، 31 نفر در هر 1 میلیون – برابر با 27 کشته در هر روز سال— است.

قربانیان قتل‌عام هایی مانند حوادث تیراندازی "اورلندو" و "سن برناردینو"،همچنین قتل‌هایی که تنها یک قربانی دارند، از جمله آمار کشته‌شدگان تیراندازی در آمریکا به حساب می‌آیند.

نمودار زیر نشان می‌دهد در صورتی که هر یک از کشورهای نامبرده، جمعیت آمریکا را داشتند، میزان مرگ‌و‌میر در آن‌ها به چه تعداد در روز می‌رسید:
نیویورک تایمز: مقایسه آمریکا با سایر کشورهای جهان در آمار مرگ‌و‌میر به وسیله اسلحه/ آمریکا در صدر+نمودار

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار