شهرکرد؛

اولين عمل جراحی لاپاراسكوپی روده بزرگ در شهرکرد

اولين عمل جراحی لاپاراسكوپی برداشت از روده بزرگ برای درمان سرطان، با موفقیت در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختياری؛ اولين عمل جراحی لاپاراسكوپی برداشت از روده بزرگ برای درمان سرطان در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد، با موفقیت انجام شد.

فلوشيپ و فوق تخصص جراحی لاپارسكوپی و عضو هيأت علمی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختياری گفت: اين عمل جراحی بر روی خانم ۶۳ ساله مبتلا به بيماری سرطان روده بزرگ صورت گرفت.
 
دكتر مهرداد كريمی افزود: اين جراحی شامل فرايندی است كه طی آن بخشی از روده بزرگ برای درمان تومور خوش خيم يا بد خيم برداشته می شود.

وی اضافه کرد: در عمل لاپاراسكوپی، درمان تنها با ايجاد دو تا سه برش كوچك به اندازه ۵/۱ سانتيمتر انجام شد که در صورت انجام عمل جراحی باز، ضمن ايجاد برش ۲۰ تا ۳۰ سانتيمتری بر شكم بيمار و عوارض خونريزی، طول دوره درمان نیز افزایش می یافت.
 
کریمی گفت: درد كمتر،‌ زخم كمتر، تسريع روند درمان، ترخيص زودتر و بازگشت سريع تر بيمار به فعاليت روزانه و كمتر شدن عوارض جراحی از ديگر مزايای اين عمل است.

فلوشيپ و فوق تخصص جراحی لاپارسكوپی همچنین افزود: در اين روش درمانی، بيمار پس از عمل، قادر به قدم زدن بوده و معمولاً پس از ۴ تا ۵ روز ترخيص و بعد از يك يا دو هفته به روال عادی زندگی بر می گردد.

کریمی، با بيان اينكه در حال حاضر بيشتر اعمال جراحی داخل شكم از جمله برداشت تومورها و فتق های جدار شكم به روش لاپاراسكوپی صورت می گيرد، گفت: اين روش، در جلوگيری از پیشرفت سرطان در بدن بيمار و كاهش درد و ناراحتی مؤثر است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.