شهرکرد؛

تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری، از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری این استان خبر داد.

تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری این استان خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون برای تصویب و ارزیابی به هیأت دولت ارسال شده است.

وی، با اشاره به مطرح شدن  چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب گردشگری کشور و تأکید بر تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان، در سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت، افزود: در این سند گردشگری ورزشی، سلامت، طبیعت گردی و ظرفیت های این بخش در استان مورد توجه قرار گرفته است.

سلیمانی اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت ها و تکمیل و فعال کردن بخش خصوصی و همچنین توسعه اماکن گردشگری و اقامتی، تا چند سال آینده گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های اشتغالزایی و توسعه برای استان محسوب می شود و این امر در تحقق قطب گردشگری برای چهارمحال و بختیاری اثرگذار می باشد.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری با برخورداری از جاذبه های گردشگری کم نظیر، هر ساله میزبان مسافران فصلی است باید در میزبانی از آنها اقدامات شایسته ای انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون روزانه 239 هزار تردد وسایط نقلیه در محورهای مواصلاتی استان انجام می شود که این میزان در ایام تعطیل به حدود 500 هزار مورد می رسد.

سلیمانی، با اشاره به کیفیت بالای صنایع دستی استان، اضافه کرد: صنایع دستی در ایجاد شغل نقش مهمی دارد که با توجه به فعال شدن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان، برای بازاریابی این بخش برنامه ریزی شده است.

وی گفت: راه اندازی بازارچه روز صنایع دستی یکی از برنامه های مرتبط با حمایت از صنایع دستی است.

سلیمانی، با اشاره به اهمیت فعال سازی گنجینه تاریخی استان و نقش مردم چهارمحال و بختیاری در دوران های مختلف و از جمله مشروطیت، خواستار تقویت مستند سازی تاریخی و پیشینه استان در دوران های مختلف و بر اساس استانداردهای لازم شد.

وی افزود: در این زمینه باید از تمام توان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان استفاده شود.


انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار