معاون امور عمرانی استاندار گفت : یکی از مشکلات جدی ما در استان کمبود آب شرب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛  منوچهر حبیبی در  جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بر لزوم استفاده بهینه از آبهای موجودتاکید و اعلام کرد : همه باید این مسئله را  جدی بگیریم تا در فصول گرم سال  با مشکل تامین آب شرب مواجه نشویم.

حبیبی  به مشترکان پرمصرف از مردم گرفته تا دستگاه های دولتی هشدار داد مصرف اب را اصلاح کنند در غیر این صورت با قطعی اب مواجه خواهند شد .

 احمد هجران فر مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب شهری هم در این جلسه  گفت :  خشکسالی های 10 سال گذشته و کاهش آبدهی چاه ها ،  قزوین را با تنش آبی مواجه کرده  است .

وی ادامه داد:   حفر 54 حلقه چاه در مدار بهره برداری است امادر حال حاضر  با تولید 100 هزار متر مکعب  آب ، حدودا  40 هزار متر مکعب در روز کمبود اب داریم.

 هجران فر افزود : اگر در مصرف فعلی اب ،  10 درصد صرفه جویی شود وبا  بهره برداری چاه های جدید  از قطعی و  بحران عبور خواهیم کرد .

وی به دستگاه های اجرایی  پرمصرف نیز  هشدار داد  و گفت : برخی از دستگاه ها چند برابر حد استاندارد آب مصرف می کنند که در صورت عدم تغییر  و اصلاح الگوی مصرف مجبور به قطع آب مصرفی  این دستگاهها هستیم .
انتهای پیام/

برچسب ها: هشدار ، مصرف ، آب شرب ، چاه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار