بیراوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

ورود گردشگران به منطقه اشترانکوه، آری یا خیر؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: با نتایج حاصل از اجرای طرح "پایلوت مدیریت منطقه حفاظت شده اشترانکوه" از ظرفیت گردشگری منطقه به نفع محیط زیست و اقتصاد کشور استفاده می شود.

ورود گردشگران به منطقه اشترانکوه، آری یا خیر؟
مهرداد فتحی بیراوند در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص، دریاچه گهر اظهار داشت: دریاچه گهر در منطقه حفاظت شده اشترانکوه در میان رشته کوه مذکور واقع شده و به سبب نبود راه ماشین ‌رو تا حد زیادی از تخریب و آلودگی به دست انسان در امان مانده است.

وی با بیان اینکه دریاچه گهر، وضعیت خوبی دارد افزود: تنها مشکل، مدیریت هجوم سالانه گردشگران از تاریخ 15 خرداد تا اول مهرماه است که با قرارگرفتن منطقه حفاظت شده اشترانکوه در طرح "پایلوت مدیریت منطقه" زون‌های گردشگری، حیات وحش و سایر موارد مطالعه علمی و بررسی می‌شود تا از پتانسیل‌های آن در جهت منافع اقتصادی و حفظ محیط زیست و ممانعت از کوچکترین تخریب وارده به طبیعت دست نخورده بهره‌مند شویم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: در طرح مطالعاتی مدیریت پایلوت اشترانکوه که دریاچه در درون آن نهفته است، 400 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده‌ایم تا نقاط  ضعف را شناسایی و آسیب‌شناسی کرده و به نفع حفظ طبیعت بکر منطقه و بهره‌مندی از زون گردشگری به نفع اقتصاد، همچون سایر کشورها قدم‌ برداریم.

بیراوند تصریح کرد‌: این اطمینان خاطر را می‌دهیم که بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری منطقه حفاظت شده با رعایت و اجرای نتایج مطالعاتی مدیریت منطقه نه تنها مشکلی برای طبیعت دست نخورده اشترانکوه و گهر ایجاد نخواهد کرد بلکه اقدامی فرهنگی برای آشتی مردم و انس با طبیعت خواهد بود؛ تا همگان بدانند که بهره‌مندی از طبیعت بدون هیچ‌گونه تخریب و آلودگی امکان پذیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار