هیئت اعزامی خراسان رضوی در دیدار با مقامات ولایت هرات از اعلام آمادگی ایران برای اجرای بخش سوم از اجرای پروژه راه آهن هرات - خواف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،هیئت وزارت راه‌ و شهرسازی اعزامی از خراسان رضوی به ریاست محمد رضا پهلوان نژاد فرماندار شهرستان خواف طی سفر به ولایت هرات در دیدار با «محمد آصف رحیمی» والی این ولایت آمادگی ایران برای آغاز به کار مجدد پروژه راه آهن هرات-خواف را اعلام کرد.

«محمود افخمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در این باره گفت: هدف سفر این هیئت به هرات هماهنگی مقدمات اجرایی شدن بخش سوم راه آهن هرات خواف است.

والی هرات نیز در این باره اظهار داشت: خوشبختانه اراده قوی سیاسی بین دولت‌های ایران و افغانستان برای اجرای این پروژه وجود دارد.

فرماندار شهرستان خواف که ریاست این هیئت را به عهده دارد نیز گفت: هم اکنون 80 کیلومتر از راه آهن هرات - خواف در خاک ایران در حال رسیدن به مراحل پایانی ساخت است.

محمد رضا پهلوان‌نژاد افزود: شرکت مجری طرح آمادگی دارد تا پروژه نصب بخش سوم راه آهن هرات خواف را بزودی اجرایی سازد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران 200 میلیون دلار را برای احداث 142 کیلومتر خط آهن هرات - خواف هزینه کرده است که از این میان 60 کیلومتر آن در داخل خاک افغانستان و 80 کیلومتر آن در داخل خاک ایران قرار دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.