نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: عامل انسانی دلیل بیش از 99 درصد از آتش سوزی های مناطق جنگلی است که ناخواسته و گاهی نیز عمدی صورت می گیرد.

دخالت 99 درصدی عامل انسانی در آتش سوزی های اخیر/اطفای حریق در کشور هنوز سنتی استشمس الله شریعت نژاد ،نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه دلیل بیش از 99 درصد از آتش سوزی های کشور عامل انسانی است، اظهار داشت: بخش عمده آتش سوزی های جنگلی بر اثر عوامل انسانی و به طور سهوی با برجا گذاشتن اقلام شیشه ای ، عدسی گونه و ته سیگار صورت می گیرد و البته بخش عمدی آن، از سوی منفعت طلبانی که سعی در توسعه اراضی خود دارند، اتفاق می افتد.

وی در خصوص امداد رسانی های ناقص و دیر هنگام در زمان بروز آتش سوزی تصریح کرد: در زمانی که اقتصاد کشور رو به راه بود، مسئولان مربوطه باید ناوگان اطفاء حریق را گسترش می دادند بنابراین با شرایط بحرانی اقتصاد کشور و امکانات سنتی موجود، به طور قطع  نمی توان آتش سوزی های وسیع را آن گونه که باید کنترل کرد.

شریعت نژاد ادامه داد: در حال حاضر به هلی کوپتر آبپاش با سیستم پایش و کنترل نیازمندیم تا به مناطقی که راه عبور جاده ای ندارد، وارد شویم.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تخصیص اعتبارات دولتی برای پروژه های عمرانی نیز موجب شده است که با شرایط بحرانی اقتصاد کشور، این حوزه هیچ گونه تحولی در بروز رسانی امکاناتش نداشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار